SV Meerkerk JO19-1 - Ameide A1

Mark Vermeer

Meerkerk A1 - Ameide A1 4-5

Resta un avversario normale’

Woensdag avond om 6 uur moesten de jongens aanwezig zijn, tim heeft netjes gebeld dat hij wat later zou komen, helaas kon bram het niet laten om nog thuis nog even te twijfelen of hij wel de goeie kleding aan had naar deze wedstrijd tegen de blauw witte waardoor hij wel één hele minuut te laat was.

Om 5 over 6 begon Wim met de bespreking, aandacht maar onrustig zaten de jongens te luisteren. Had deze onrust wat te maken met de wedstrijd? Tijdens de bespreking hamerde Wim het er nog even in “Ameide is en blijft een normale tegenstander!”.

Na wat nuttige informatie over het spel van ons stonden deze jongens de 1e helft tussen de krijtlijnen: Jurien, Coen, Koen, Niels, Hugo,Jesse P, Jacco, Elmar, Jaimy, Mark. Op de bank begonnen dus: Thijs, Floren, Mike, Jim, Tim en Dennis oftewel ikzelf deed niet mee wegens en blessure. Na het omkleden moesten de jongens zich nog melden bij Ron voor en foto naast het bekendste gebouw van meerkerk ‘De Watertoren’ en natuurlijk kon en groepsfoto bij het sponsorbord ook niet missen.

Il concorso

Om 19:00 klonk het fluitsignaal van scheidsrechter Mark Vermeer, Na 5 minuten begon het spektakel al tegen de blauw witte oftewel “Termei”.

Na het eerste schot van Coen dat maar net over het doel van heen ging, kwamen de blauw-witte met hun eerste aanval, Jacco die er deze wedstrijd ook bij was en zijn eerste speel minuten maakte van dit seizoen kon het niet laten om een aanvaller van de blauw-witte naar de grond te werken. Helaas was dit binnen de 16-meter dus was het na 5 minuten al een “PENA” voor de blauw-witte.

Deze PENA werd koel benut en links in het doel geplaatst dus rechts van de keeper die deze helaas niet had, 0-1 voor de AMEIDE...

Het spel van meerkerk was de eerste 25 minuten ook niet van ons niveau. De passes waren vrijwel dramatisch en het hele spel lag ook niet op en hoge snelheid. Bij ameide liep het ook niet al te lekker, na 20 minuten ging de eerste er al af met “kramp” Na  een voorzet in de 30ste minuut vanaf de rechterkant was er weer eens en kans van meerkerk na wat gekluts voor het doel belande de bal bij Jacco oftewel ‘il serbatoio’ die deze bal snoei maar dan ook snoei hard via de onderkant van de lat achter de keeper parkeerde. Nog geen 2 minuten later was het helaas weer raak voor Ameide, na nonchalant verdedigen van Meerkerk stonden we opeens al weer 1-2 achter. In de 40ste minuut besloot ik als verslag gever de wedstrijd nog even vanaf de andere kant van het veld te bekijken. Alsof ze het wiste bij de blauw-witte er was gelijk en kans maar die stuitte op de keeper die deze goed had. Helaas moest er voor de rust nog 1 gele kaart vallen aan de kant van Ameide door wat irritatie ondanks dat zei voor stonden.

Riposo

Na en kort verhaaltje in de rust klonk het fluitsignaal om 5 over 8 voor de 2de helft tegen de blauw-witte. In de rust hoorde ik de zin ‘we hebben nog 45 minuten’ vallen, en nou in deze 45 minuten heeft het net niet veel stil gehangen. Helaas niet altijd in het voordeel van meerkerk. Het net was niet het enigste wat stil hing, na het verwoestende schot van Jacco ‘il serbatoio’ trilde de lat van het doel waar inmiddels de keeper van Meerkerk onder stond NOG STEEDS even door. Maar nu even verder met de wedstrijd, want daarvoor lezen jullie tenslotte dit mooie verslag.

Helaas was het na 3 minuten al weer raak voor Ameide en lag de bal achter de keeper van meerkerk 1-3, je zou verwachten dat meerkerk A1 toch wel wat meer tegendruk zou geven aan deze tegenstander ook al blijft Ameide en NORMALE tegenstander lag helaas 2 minuten na de 1-3 de 1-4 er al weer in voor Ameide.

Na en kleine 10 minuten in de 2de helft vrijetrap voor meerkerk vanaf zo’n 18 meter Jesse Peek staat achter de bal. De bal belandt op de lat van het vangnet helaas..

Na lang niet iets op mijn briefje geschreven te hebben kreeg meerkerk in de 25 minuut en vrijetrap, Jesse van der Wal neemt deze en deze werd binnen gekopt via het hoofd van ‘il serbatoio’ zijn 2de van de avond in pas zijn eerste wedstrijd van dit seizoen 2-4 nog steeds in het voordeel van Ameide. Met nog maar 5 minuten te spelen scoorde Ameide de pijnlijke 2-5 ook nog is. Waar wij  langs de lijn ameide al bijna gefeliciteerd hadden met de overwinning, dachten ze er in het veld wel anders over ondanks de 2-5 achterstand. Waar opeens Jesse van der Wal 3 minuten voor het eind de 3-5 scoort voor meerkerk en nog geen 2 minuten later Jaimy de 4-5 voor meerkerk. Met nog 1 minuut op te spelen en meerkerk net er alles voor deed om de 5-5 nog te scoren was dit helaas iets te laat en zo floot Mark Vermeer om 10 voor 9 de wedstrijd tot zijn einde.

Helaas voor ons Meerkerkers de eerste wedstrijd die wij verloren hebben van de blauw-witte. Het spel was niet altijd even goed en de passes ook niet allemaal goed, maar daar lijkt de eindstand ook na. 4-5 voor de blauw-witte, ik durf het bijna niet neer te zetten maar ‘complimenti’ ook al was het spel vanuit beide kanten niet fantastisch.

En nu ons weer richten op zaterdag tegen de lastige beker wedstrijd tegen VVGZ A1!

Tot zaterdag!

Dennis Bergshoeff