SV Meerkerk 1 - Seolto 1

Mannen KNVB beker Amateurs poule, 1, Groep 1 34

27 augustus 2011 14:30

Schippers, P.A.W

Meerkerk met derde zege op rij ronde verder

Vandaag stond de derde een laatste wedstrijd in de groepsfase van de beker op het programma. Vooraf waren de uitgangspunten bekend. Seolto was alleen gebaat bij een overwinning terwijl Meerkerk voldoende zou hebben aan een gelijkspel.

De eerste helft ging gelijk op al had  Meerkerk over het geheel genomen het betere
van het spel. Toch kwam de ploeg uit Zevenbergen rond de twintigste minuut
verassend op voorsprong via Patrick de Klerk. Het koesterde de voorsprong en Meerkerk stelde alles in het werk om in ieder geval de gelijkmaker op het bord te brengen.
De ene aanval na de andere rolde op het doel van Seolto af. Toch duurde het tot de 36eminuut voordat Meerkerk langszij kwam. Een mooie voorzet vanaf links van de voet van Roderik Luitjes bereikte Ruud Vink, die eenvoudig binnen tikte bij de tweede paal.

De tweede helft startte met een flinke plensbui, maar dat zijn we inmiddels gewoon in deze echte Hollandse zomer. Het voetbal werd er niet beter op. Seolto speelde wat opportunistischer en kreeg zowaar twee kleine kansen. De mogelijkheden werden door de Meerkerk defensie in de kiem gesmoord. Ook een afstandsschot leidde niet tot onrust, want keeper Klaas Jan van Zessen pakte het schot vakkundig.
In de slotfase trok Meerkerk toch verdiend de overwinning naar zich toe. Het was Jeroen van der Hagen die met een schot via de binnenkant paal de 2-1 aantekende. Seolto had ongetwijfeld liever met een gelijkspel het toernooi verlaten. Dankzij  deze overwinning gaat Meerkerk naar de volgende ronde van de beker die wordt gespeeld op zaterdag 22 oktober. Uit of thuis is nu nog even de vraag.

AdG