SV Meerkerk JO19-1 - VVGZ A1

Mathon, A.P.P.M.

Meerkerk A1 - VVGZ A1 3-0

‘Giocare forte’

Zaterdag moesten de jongens om 11 uur aanwezig zijn, wij moesten vandaag aantreden tegen de A1 van VVGZ voor de “Coppa”.

Vandaag was iedereen netjes op tijd en was alleen Hugo de afwezige met en rug blessure. Zou dit te maken hebben met het album waar hij de laatste tijd hevig mee bezig is geweest en dat zijn gitaar toch iets te veel is geworden voor zijn rug?? Helaas hoorde ik na de bespreking van Wim dat ik wederom deze wedstrijd niet mocht voetballen door mijn blessure van vorige week.

Tijdens de bespreking werd kort nog even wat gezegd over de woensdagavond, hier moesten we ons niet meer druk om maken en ons richten op de wedstrijd van vandaag tegen VVGZ A1. Hierna werd nog snel wat verteld over onze speelwijze voor vandaag en kwamen deze 11 spelers de 1e helft tussen de net nieuwe krijtlijnen van het hoofdveld te staan: Jurrien, Jesse vd W, Jesse P, Floren, Jim, Jacco, Tim, Niels, ILJaimy, Koen, Elmar. Vandaag begonnen dus op de bank: Thijs, Mark en Mike. Coen is nog geschorst dus die moest ook toekijken. Hugo zit thuis met een rugblussure.

Il concorso

Om 2 minuten over 12 klonk het fluitsignaal van Dhr. Mathon die de wedstrijd leidde van vandaag. Met nog in ons achterhoofd de wedstrijd van Ameide  dat wij na 5 minuten al en penalty tegen kregen en dus vroeg op achterstand kwamen viel het kwartje deze keer onze kant op. Na 9 minuten spelen belandde de bal al op de stip in het 16 meter gebied van VVGZ. Jesse A.K.A Wally stapte achter de bal en schoot met zijn verleidende blik de bal in de andere hoek dan naar waar hij keek vertelde hij trots na de wedstrijd. \

Dus vandaag stonden wij vroeg in de wedstrijd met 1-0 voor. De eerste helft had Meerkerk de wind vol in het gezicht dus hoge ballen hadden weinig zin. De eerste 15 minuten heb ik en aantal keren goeie steekpasses gezien van Tim op ILJaimy en Floren.

In de 25e minuut kreeg VVGZ en gevaarlijke vrije trap vanaf net buiten de 16 van de Meerkerkers, gelukkig vloog deze bal maar net over het doel van keeper Jurrien. Het eerste half uur is gespeeld, over en weer zijn er kansen voor beide teams, het bal tempo ligt beduidend hoger als woensdag avond en het spel is ook en stuk beter. Het combinatie spel van Meerkerk is erg goed vandaag. In de 35e minuut was er weer en kans voor meerkerk met en goed einde. Floren speelt en één-twee met Jesse waardoor Floren 1 op 1 komt te staan met de keeper van VVGZ en deze kans goed afwerkt 2-0 voor meerkerk. Ondanks de tegen wind de eerste helft waardoor we toch wel en klein beetje meer aanvallend spel hadden verwacht van de kant van VVGZ waren er toch meer kansen voor Meerkerk.

Helaas kon Jim het niet laten om in de 40e minuut op zijn 18de VERJAARDAG toch en gele kaart te vangen.

Riposo.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter ging de 2de helft van start.

Nu heeft meerkerk de volle wind mee in de rug en met een 2-0 voor sprong was dit toch wel fijn voetballen. Na 5 minuten in de 2de helft was het dan ook gelijk raak. Tim opent van rechts naar ILJaimy op links die hem goed diep gaf op Elmar die vervolgens deze bal even goed hard in de linker boven hoek parkeerde.

Meerkerk is de 2de helft de betere ploeg op het veld, vele kansen voor Meerkerk die helaas en paar keer op de keeper stuitte of net naast het doel belande. In de rust heeft Wim niet besloten te wisselen vanwege het goede spel van ons, in de 10de minuut ging Jesse P er toch uit voor en frisse Mark omdat Jesse iets last had van zijn been. Meerkerk bleef maar kansen krijgen en zeer sterk voetballen . Jammer genoeg belandde er geen van deze kansen achter de keeper van VVGZ, in de 15de minuut werd Jim gewisseld voor Thijs. Ondertussen was het aardig gaan regenen maar dat zijn we wel gewend in ons kikkerlandje.

Na 2 goeie corners van meerkerk vanaf de linker kant die helaas niet benut werden met een doelpunt, werd er aan meerkerkse kant en andere keeper in gebracht. Meerkerk ging wat achteruitlopen en zakte wat in omdat we het gevoel hadden wel tevreden te zijn met en 3-0 overwinning. Zo vergaten wij de wedstrijd rustig uit te spelen en misschien nog wel en doelpuntje mee te pakken.  VVGZ kreeg dus in het laatste kwartier nog en paar aardige kansen die op Mike stuitte of en bal die door Jesse van der Wal van de lijn werd gehaald. Helaas kwam er voor Meerkerk nog een 2de kaart op het formulier te staan voor onze Aanvoerder Tim. Meerkerk ging wat nonchalanter om met de bal en had meer rust in het spel moeten houden met deze 3-0 voorsprong dus kreeg VVGZ weer wat meer vrijheid. Gelukkig herpakte Meerkerk zich de laatste 5 minuten en speelde zei de wedstrijd rustig uit zo hadden ze het eigenlijk heel de 2de helft moeten doen.

Kwart voor 2 floot Dhr. Mathon de wedstrijd tot en einde. De scheidsrechter die deze wedstrijd netjes floot waar weinig op aan te merken was.

Een overwinning voor Meerkerk, dit is goed voor ons vertrouwen na jammer genoeg de 2 nederlagen van afgelopen week ondanks dat wij in deze wedstrijd ook niet slecht hebben gevoetbald is het toch fijn om nu de wedstrijd winnend af te sluiten.

Op naar Rijsoord volgende week zaterdag de eerste competitie wedstrijd van het seizoen. Laten we er een mooi seizoen van maken!!

Dit is voorlopig mijn laatste verslag hopelijk maakt de rest er ook zo’n mooi potje van en hopelijk kom ik zelf ook weer voor tussen de krijt lijnen!

Saluti!

Dennis Bergshoeff