Rijsoord A1 - SV Meerkerk JO19-1

Bijl, E.R.

vv Rijsoord A1 - sv Meerkerk A1 2-4

La lega prima partita!

11 uur ging de A1 van Meerkerk op weg  naar Ridderkerk om daar te gaan voetballen tegen Rijsoord.
Er waren 2 afwezigen Jacco moest werken en Mike moest met het 1 ste mee naar vv Pelikaan. Thijs en Coen waren er wel bij maar konden niet spelen. Thijs vanwege een blessure en Coen door een schorsing.

Wim deed het bekende toespraakje voor de wedstrijd, alleen dit keer zonder het mooie brod met poppetjes.
Het elftal werd op 1 plek gewijzigd Hugo speelde op de plek van Jacco waar we vorige week mee begonnen.

Prima Meta
Scheidsrechter begon met onze La lega prima parita om 12:30 op het kunstgras van Rijsoord.
Het zou een voordeel voor Rijsoord op kunstgras zijn met een warm zonnetje in onze rug 29 graden om precies te zijn. Meerkerk zette gelijk druk en dat leverde ons balbezit op. Rijsoord kwam de hele 1 ste helft niet aan te pas door onze mooie samba voetbal. Mooie driehoekjes en vele mooi steekballen kregen we voorgeschoteld.
De 1-0 kwam door een heerlijk schot van Jesse die op Floren afketste en die maakt hem koeltjes af.
Daarna kregen vele mooie kansen helaas gingen die mis of werd tegen de keeper van Rijsoord geschoten. Af en toe kwam Rijsoord een beetje dichter bij dit lever de hele 1 ste helft wedstrijd geen echt gevaar op. Aantal keer werd er van Rijsoord al een paar keer geschopt naar onze jongens alleen de scheids was zijn kaarten vergeten in kleedkamer.
De 2-0 kwam op naam van Tim! Na de 2-0 werd de  wave gedaan door een aantal mensen.

Riposo
In de rust zocht iedereen even verkoeling met bidons even wat drinken. Wim vertelde dat  het goed ging en dat gaf ons tip en trucs voor de 2e helft.

Seconda Meta.
Tweede helft kon beginnen met 1 keer gewisseld door Meerkerk. Wallie voor Dennis. Rijsoord had iets op waardoor ze feller en scherper de kleedkamer uit kwamen.
Helaas lijden dit voor ons druk op in onze eigen helft.
Door een lange bal die terecht kwam bij Floren  die op de keeper af liep. Floren liep om de keeper heen net of die er niet stond en schoot ons naar 3-0!!
De gasten van Rijsoord raakte beetje geirriteerd. Maakte onze spits Floren de 4-0 door de keeper door zijn benen te spelen en tegen de touwen aan te schieten.
Scheids rechter legde het spel nog keer neer om even wat te drinken en onze jonge op te lappen. 4-1 kwam op de score bord. Er werd ook nog een mooie schwalbe gemaakt door een speler van Rijsoord maar de goed fluitende scheids had hem door en liet het spel doorlopen. Mark liep helaas dom tegen een gele kaart op om de bal weg te schoppen. We lieten Rijsoord vriendelijk op 4-2 komen.
Door geruzie kreeg de vervelende nummer 10 van Rijsoord de gele kaart  getoond.

Fine.
We tevreden terug kijken op onze eerste competitie wedstrijd met Floren als topscoorder .
Er staat voor ons nog een beloofde krat bier van Arjan nog door deze winst.
Dan maken we er volgende week gewoon 2 van natuurlijk !!!!

Jurrien