GJS 2 - SV Meerkerk 2

10 september 2011 13:00

Cakir, H.

Overtuigende overwinning op GJS 2

De goede competitiestart een drie punten vervolg geven was de doelstelling op een wederom warme, benauwde zaterdag. Sportpark Dalem ademde voetbal  en we waren ruimschoots op tijd aanwezig om in het zonnetje te genieten van deze atmosfeer. Ontspanning voor inspanning.

Afgaande op onze laatste ontmoetingen hielden we rekening met een jonge beweeglijke, voetballende ploeg aangevuld met routiniers als Bos en Blokland. Meerkerk controleerde de wedstrijd in de beginfase maar wist dit niet uit te drukken in doelpunten. Wel waren er enkele flitsende aanvallen maar de eindpass was telkens net niet goed genoeg. GJS schudde de schroom van zich af na 15 minuten en begon te voetballen. Het initiatief lag nu aan Dalemse zijde en wij kwamen enkele malen goed weg bij gevaarlijke situaties. Het venijn zat echter in de staart van de 1e helft. Eerst een levensgrote kans voor Theo van Zessen. Een wonderschone aanval uit het boekje bracht Theo vrij voor de goede doelman van GJS, zijn inzet werd gekeerd en de rebound werd door Theo over geschoten. Dat was een mooie opsteker geweest vlak voor rust. Hierna speelde  Leon Blokland zichzelf vrij op de 16 meter, Meerkerks verdediging stortte zich gretig voor de bal en helaas ook op Bloklands’ benen. Het was het slachtoffer zelf die vervolgens de terecht toegekende strafschop  koelbloedig verzilverde. 1-0 en rust.

In de rust waren de jongens totaal niet onder indruk van de achterstand. Tekenend voor de mentale staat waarin de groep verkeert. Als Usain Bolt schoot Meerkerk uit de startblokken bij het startsignaal voor de 2e helft van scheidsrechter Cakir en kon Theo van Zessen in de 47e minuut de gelijkmaker – al dan niet in buitenspelpositie – produceren. Hier putte Meerkerk energie uit en ging op jacht naar meer.

De duels werden steviger want ook GJS nam geen genoegen met deze stand, alleen was het nu meestal  Meerkerk dat hier als winnaar uitkwam. Wij kregen loon naar werken in de 60e minuut. Rene de Winter zette de aanval op en het was nu Joey van Putten die aan het eind stond en de bal met overtuiging in de verre hoek legde. Het team wilde de wedstrijd in het slot gooien en ging gecontroleerd op jacht naar de derde treffer. Aanvoerder Bart ging er vermoeid af door de naweeën van een griepje en Bennie kwam erin.

Ondertussen gaf GJS zich nog niet gewonnen en bracht trainer Glenn Calor ook enkele wissels in. Meerkerk’s organisatie stond als een huis en gaf op enkele corners na niets weg. Aan de andere kant wisten wij via tweemaal Bennie en Joey niet te scoren en dat was dan ook ons enige kritiekpunt in de 2e helft . René de Winter liet zich ondertussen vervangen door Peter.

In de 78e minuut het dieptepunt van de wedstrijd na een ongelukkige botsing tussen Robert en een net ingevallen speler van GJS. De Dalemmer moest eraf met een naar het zich liet aanzien ernstige enkelblessure, waardoor GJS met tien man verder moest omdat alle wissels al waren opgebruikt.

De ruimten werden vanzelfsprekend groter en hier wisten wij goed raad mee. Mike verving Boet in de 80e minuut. Het duurde echter tot diep in blessuretijd voordat wij wisten te scoren via Theo en - nu wel – Bennie.

Een afgetekende en overtuigende overwinning van het collectief op een goed GJS 2. Complimenten voor de hele groep. Er wordt goed en hard getraind door alle 22 jongens wat zich uitbetaalt in resultaten. Ook tijdens de coolingdown na het inhaken in de kleedkamer.

Volgende week ontvangen wij Almkerk 2. Ook zij zitten in een flow met 6 uit 2 na overwinningen op GJS en Rijsoord 3. Afgaande op onze vorige ontmoetingen is één ding zeker, ook hier zullen wij harde arbeid moeten leveren voor een goed resultaat.

RdH