GDC C1 - SV Meerkerk JO15-1

Sander Slomp (schot)

C-Junioren, C1, 2e klasse 5

17 september 2011 12:00

Voor de derde wedstrijd in de competitie voerde de reis naar het Brabantse land voor de uitwedstrijd tegen GDC C1. Onder een nogal dreigende lucht en met nogal wat wind werd deze keer gespeeld op een kunstgrasveld. Mooi glad, maar voor onze jongens niet echt iets waar ze aan gewend waren. Met een krappe bezetting van 11 spelers moest er aangetreden worden, omdat Lennart en Jelle deze keer niet aanwezig konden zijn. Het was dus zaak om tijdens de wedstrijd geen uitvallers te krijgen, maar dat zou anders lopen, eigenlijk zou alles anders lopen!

Om klokslag 12 uur klonk het aanvangssignaal en deze keer was het eens niet Meerkerk dat het voortouw nam, maar ging gelijk GDC in de aanval en daarbij bleek direct het gevaar van deze club. Vlot combinerend en met goede passes wisten ze al gelijk door te stoten tot het Meerkerkse doel en wisten we dus gelijk waar we aan toe waren. De spelers van Meerkerk kwamen in de aanvangsfase niet in hun spel en wisten eigenlijk niet zo goed raad met de constante dreiging van GDC. Zo kon het dan ook gebeuren dat er binnen tien minuten al tegen een 1-0 achterstand aangekeken moest worden en niet geheel zonder schuld. Slechts korte tijd daarna ontstond vanuit een door de scheidsrechter genegeerde en door Meerkerk wel aangegeven buitenspel situatie de volgende treffer en stond het al 2-0. Vervolgens veerde Meerkerk enigszins op en wist enkele malen dreigend in de buurt van het doel van GDC te komen en was het rond de twintigste minuut Sander die de verdediging van GDC weet te omspelen en alleen voor de keeper komt om beheerst de 2-1 en de aansluiting te realiseren. Echter binnen enkele minuten weet GDC te score op te voeren tot 3-1 en kan Meerkerk weer gaan proberen om aansluiting te behouden. Die komt er bijna als Justin binnen de 16 meter dermate gehinderd wordt dat er eigenlijk maar een conclusie de juiste is, de scheids brengt dan ook de fluit naar zijn mond, maar waarschijnlijk door ademgebrek en het uitbreken van GDC richting het Meerkerkse doel komt er geen geluid uit. Een situatie die aan Meerkerkse kant niet echt op bijval kan rekenen. Maar goed, met een 3-1 achterstand klinkt dan wel het rustsignaal en kan Meerkerk de wonden gaan likken en zich beraden hoe het in de tweede helft, met de wind mee, beter kan.

Echter na de aftrap voor de tweede helft is het wederom GDC dat vol richting het Meerkerkse doel gaat en is het aan het falen van hun eigen spitsen, maar zeker ook aan de inzet van Jochem te danken dat diverse aanvallen scoreloos blijven. Ondertussen tracht Meerkerk wel meer in het spel te komen, maar begint ook de frustratie omtrent de arbitrage toe te nemen. Diverse kleine vergrijpen aan Meerkerkse kant worden direct bestraft, terwijl diezelfde overtredingen door GDC niet leiden tot ingrijpen van de scheids. Consequent is het wel, maar toch. De zaak komt enigszins tot een uitbarsting als Levi een aanvaller van GDC onderschept die struikelt en daarbij Levi meeneemt. Doordat deze speler even blijft liggen is de maat voor de scheids vol en moet Levi voor 5 minuten naar de kant. Meerkerk staat hierdoor met nog maar 10 man op het veld. Vervolgens is er in het doelgebied wat opschudding, omdat een verdediger wat hard in aanraking is gekomen met Sander en daar nogal van onder de indruk is. Als dit gesust is en een ieder weer aan het voetballen is, blijft plotseling Sander gestrekt in het doelgebied van GDC liggen en laat de scheids, die in een eerdere situatie aan GDC kant de zaak gelijk stil legt voor behandeling van hun speler, doorspelen en weet GDC door een snelle uitval de 4-1 op het bord te zetten. Dat dit aan Meerkerkse kant niet echt gewaardeerd wordt mag duidelijk zijn en het wordt nog vreemder als de trainer door de scheids belet wordt om naar Sander te gaan, die ondertussen al meer dan een minuut doodstil op het veld ligt. Rico loopt echter gewoon door om zijn geblesseerde speler te gaan helpen en het blijkt dat Sander door een actie van een verdediger dermate zwaar aan zijn enkel is geraakt dat verder spelen niet meer mogelijk is. Met tijdelijk 9 man is het voor Meerkerk erg lastig om nog aan scoren toe te komen en dat lukt ook niet als Levi weer terug in het veld komt. Kortom geen succesverhaal deze uitwedstrijd, want het eindigt in een ruime 4-1 nederlaag. Om dat nu geheel toe te wijzen aan het wat eigenzinnige fluitgedrag van de scheidsrechter is niet geheel juist. Meerkerk was er deze keer niet goed bij en wist eigenlijk niet goed te reageren op deze tegenstander die er met veel inzet bovenop zat. Een tegenstander die we vorige seizoenen meer hebben getroffen in de D, in een vrijwel zelfde samenstelling en die zich goed ontwikkeld hebben. En wist Meerkerk toen nog meerdere malen te winnen, deze keer zat dat er niet in. Werk aan de winkel dus, want met meer inzet en conditie en een wat ruimere bezetting moet toch een beter resultaat haalbaar zijn.

A.S. zaterdag dan weer een thuiswedstrijd als de C2 van LRC op bezoek komt voor de volgende competitieronde. Aanvang dan wederom 12.30 uur!