SC Everstein F3 - SV Meerkerk JO9-2

SC Everstein F3

F-Pupillen (najaar), F2, 4e klasse 451

17 september 2011 10:15

Na het zien van mooie bezienswaardigheden in de omgeving van Meerkerk, Leerbroek, Leerdam, Schoonrewoerd en Everdingen kwamen we aan op het voetbalterrein van Everstein. De jongens herkenden het terrein meteen. Heee.....hier hebben we laatst een toernooi gehad. Ja...dat klopt. De tweede reactie was: "Maar toen hebben de jongens van Everstein ons alle hoeken van het veld laten zien en dat vonden we niet leuk". Ja....dat klopt ook, maar dat waren de jongens van de F2. Nu gaan we spelen tegen de F3. Ow......

Dat gaf moed want tijdens de eerste helft leken ze aan elkaar gewaagd. De jongens maakten kansen om te scoren, maar houden zich in wanneer ze zich om en rondom het strafschopgebied begeven. De aanval afmaken vinden ze klaarblijkelijk nog een beetje eng. In tegenstelling tot de Meerkerkers vinden de Eversteiners het strafschotgebied helemaal niet eng en weten goed door te breken en de aanval door te zetten. Everstein beschikt ook over 2 jongens die goed op elkaar zijn ingespeeld en elkaar perfect aanvullen tijdens de aanval. Desondanks dat konden onze jongens heel goed weerstand bieden. Tijdens rust stond het  2-0 en verlieten we het veld met het gevoel dat gelijkspel of zelfs winst mogelijk is, als de aanval maar wordt doorgezet.

Na aanvang 2e helft konden de Meerkerks nog steeds goed weerstand bieden en zijn de tegenstanders gelijkwaardig. Het doelsaldo zou ook gelijk hebben gestaan wanneer Meerkerk de aanval had doorgezet. Na 10 minuten staat het inmiddels 4-0 en dan slaat de vermoeidheid toe. De hoofden gingen hangen. Meerkerk bood daardoor weinig weerstand meer zodat de Eversteiners konden doorstomen naar 7-0.

Verdiend gewonnen, maar wanneer Meerkerk de aanval zou doorzetten zijn ze een geduchte tegenstander.