SV Meerkerk JO15-1 - Teisterbanders C1

1 oktober 2011 12:30

Bouman, A.P.

Kansen benutten!

Evenals vorige week deze keer weer een thuiswedstrijd voor de C1. Ook nu weer onder een strak blauwe lucht en een voor de eerste oktober ongewoon hoge temperatuur. De tegenstander deze keer was de C1 van Teisterbanders en die hadden al een aantal mooie resultaten behaald in de voorgaande wedstrijden. Het beloofde op voorhand dus al een interessante wedstrijd te worden en dat niet in het minst vanwege het feit dat de wedstrijd deze middag geleid zou worden door een officiële KNVB scheidsrechter in de persoon van de heer Bouman.

De aftrap was deze keer voor Meerkerk en al snel bleek dat het een ander potje zou gaan worden dan tegen LRC. Teisterbanders begon snel druk te zetten op de verdediging van Meerkerk en kwam gelijk in het begin al een aantal malen gevaarlijk dicht bij het doelgebied van Meerkerk. Maar van gevaarlijke actie’s was in de eerste minuten nog geen sprake. Integendeel, het was Meerkerk dat in de negende minuut via de rechterzijde een bal mooi doorgeeft aan Sander, die vervolgens door weet te breken over rechts om in het doelgebied van Teisterbanders de bal terug te leggen op Joep. Die laat deze kans zich niet ontnemen en zet Meerkerk op voorsprong. Vervolgens zien we een Meerkerk dat meer en meer in zijn spel komt en een Teisterbanders dat even niet goed weet hoe het moet reageren en wat gehaast de bal rond speelt. Dat hieruit kansen voor Meerkerk moeten ontstaan mag duidelijk zijn en het is vervolgens Justin die in de achtiende minuut aan zijn directe tegenstander ontkomt en de volgende score voor Meerkerk mag aantekenen. Amper drie minuten later is het wederom Justin die een slecht uitgespeelde bal van de verdediging weet te onderscheppen en de score voor Meerkerk weet uit te bouwen naar 3-0. Teisterbanders is nu echt de weg kwijt en al snel na de spelhervatting weet Sander via rechts weer door te breken om met een mooie boog de bal achter de keeper van Teisterbanders te laten belanden. Met 4-0 op het scorebord herpakt Teisterbanders zich toch enigszins en weet weer enkele malen de aanval te openen en daadwerkelijk gevaarlijk te worden, goed ingrijpen van Jochem voorkomt echter een eventuele score. Het is uiteindelijk zelfs Meerkerk, dat na een mooie pass, Sander weer richting het doel van Teisterbanders ziet gaan, die dan ook de 5-0 op het bord zet, waarna de scheidsrechter al snel besluit dat het tijd is en iedereen zich terug kan trekken om even af te koelen en uit te rusten.

Na de toch wel noodzakelijk rustpauze traden beide ploegen aan voor de tweede helft en was Teisterbanders versterkt met vier verse krachten op het veld. Meerkerk zat iets krapper in zijn manschappen, door het ontbreken van Lennart was een beroep gedaan op Nick van Iperen van de C2, maar die had al een wedstrijd gespeeld. De andere invaller voor Meerkerk was Ralf, maar die kan vanwege een herstellende blessure slechts een helft van de partij zijn. Al direct na de aftrap werd het plan van Teisterbanders duidelijk en gingen ze vol overgave in de aanval en niet geheel zonder succes. Meerkerk was even de draad kwijt en zag al na drie minuten in deze tweede helft het eerste tegendoelpunt vallen. Toch weten ze hierna het spel weer een beetje om te buigen en na weer een slechte spelhervatting vanaf de keeper van Teisterbanders weet Justin wederom de bal te onderscheppen en de stand op 6-1 te brengen. Het is echter het laatste wapenfeit van Meerkerk, want in het verdere verloop van de tweede helft komen ze niet echt meer aan aanvallen toe. Teisterbanders weet meer en meer de druk op te bouwen en bij Meerkerk is het beste er wel een beetje vanaf. Toch duurt het nog tot de vijftigste minuut voordat Teisterbanders de 6-2 weet te scoren, maar wat belangrijker is, ze geloven er nog in en gaan er vol voor. Meerkerk buigt en doet wat het kan, maar te korte passes, misverstanden of gewoon moeheid leidden ertoe dat ze alleen nog maar toe komen aan het trachtten om de voorsprong te behouden. Teisterbanders krijgt vervolgens kans op kans, maar ziet telkens de bal over of langs gaan en in heel veel gevallen op of in de handen van Jochem verdwijnen. Simpel gezegd wisten zij de kansen die Meerkerk in de eerste helft wel wist te benutten niet in doelpunten om te zetten en dat was niet helemaal alleen de verdienste van de Meerkerkse verdediging, die uiteraard hun best deden, maar zeker van Jochem die aantoonde over zeer scherpe en juiste reflexen te bezitten. Aan de kant van Teisterbanders was het echter om gek van te worden, het mocht gewoon niet lukken. Twintig minuten lang was het voor de Meerkerkse kant zenuwslopend, maar wat ze ook probeerden, hij ging er niet in en opgelucht werd dan ook het eindsignaal van de scheids in ontvangst genomen. En ook dat was een opvallend punt deze middag, want het duidelijke en correcte fluiten van de heer Bouman werd geen enkele keer betwist of bekritiseerd, een meer dan prima ervaring. Meerkerk mag echter weer drie punten bijschijven door deze 6-2 zege, maar mag ook in zijn handen knijpen, want de tweede helft was er van het makkelijke spelen en goed met elkaar communiceren van de eerste helft weinig meer over. En ook dat mag gezegd worden en ter lering mee genomen naar de volgende wedstrijden. Maar ook de omstandigheden waren zwaar deze middag en meest belangrijk deze keer was het benutten van je kansen, Meerkerk deed dat wel!

Op naar de volgende wedstrijd dan weer en die is volgende week, 8 oktober. Een uitwedstrijd tegen SVW C1 uit Gorinchem. Ook een club die goed mee doet in de competitie en waar onze C1 weer vol aan de bak moet. De aanvang dan is iets eerder, namelijk om 10 uur. Dus supporters die willen kijken moeten de wekker iets vroeger zetten!