SV Meerkerk 2 - Hardinxveld 2

8 oktober 2011 14:30

Berendsen, H.J.M.

TELEURSTELLEND GELIJKSPEL IN TOPPER

Dat dit een echte testcase zou worden voor beide ploegen was één ding dat vooraf zeker was. Hardinxveld zou op bezoek komen met de intentie de koppositie over te nemen en Meerkerk wilde een brug van vijf punten slaan. Dat zou dus een interessante wedstrijd kunnen worden.

De eerste helft was duidelijk voor Meerkerk, waarin het verschil uitgedrukt werd in 3 doelpunten van Theo, Boet en Bart. Over het spel in de eerste helft kunnen we kort zijn: prima, goed verzorgd en dwingend. De bal ging lekker rond, het positiespel was goed en we scoorden drie mooie, zelf gecreëerde doelpunten. Het was genieten tot aan de rust.

In de rust was de focus er niet meer, er werd gegrapt en gegrold ondanks de waarschuwing dat Hardinxveld nu volle bak zou gaan om een snelle aansluitingstreffer proberen te maken. Als de eerste helft een dikke 8 waard was, was de tweede helft een krappe 3 qua uitvoering. Gemiddeld een 5.5 is gewoon te mager in een topwedstrijd die nog steeds niet over 45 minuten gaat maar over 90 minuten. We susten onszelf in slaap door ons op zo’n manier te gedragen in de rust.

We kwamen dus heel erg slecht uit de kleedkamer, we voetbalden niet meer, we maakten de extra meters niet meer, de duels werden niet aangegaan of door Hardinxveld gewonnen. Het ontbrak aan mentaliteit om deze wedstrijd binnen te halen. We hoeven niet meer te komen met een 3-0 voorsprong, maar dat wil niet zeggen dat we moeten stoppen met voetballen en in het meegaan met de strijd. Hardinxveld dat als team volle bak ging nam de wedstrijd stevig in haar grip.

In de zone waarin vooraf nog aangegeven was geen risico te nemen, werd naïef een duel aangegaan i.p.v. rücksichtslos waardoor Hardinxveld de bal weer in bezit kreeg en deze via de flank voorbracht. Een Hardinxvelder werd in de zestien in zijn rug gelopen en de bal ging op de stip. 3-1.

Hardinxveld putte hier nog meer moed uit en wij sliepen nog steeds. In de fase hierna werden wel tien slidings ingezet door Meerkerk die alleen lucht verplaatsten. Tekenend en dat de 3-2 zou vallen was een abc-tje. De aanval werd opgezet door de nummer tien en diezelfde nummer tien kon  45 meter verder de voorzet op maat vogelvrij tegendraads inkoppen. Niemand die met hem meeliep, niemand die coachte en niemand die ingreep. Er was nog een kwartier te gaan en met de entree van René van Genderen begon Meerkerk enigszins te ontwaken omdat hij wel strijd in het veld bracht.

Uiteindelijk wist Hardinxveld vlak voor tijd de gelijkmaker te maken. Een vrije bal tegen op onze helft, niemand die het spel vertraagde, op de steekbal reageerde niemand behalve Hardinxveld‘s spits, die was er als de kippen bij, omspeelde Lex en schoof de bal uit een moeilijke hoek knap binnen. 3-3.

Na afloop was het heel lang heel stil in de kleedkamer. Wij hadden de drie punten binnen handbereik maar waren mentaal niet klaar om het schip de veilige haven in te loodsen. Teleurstellend maar wel de realiteit afgelopen zaterdag. De beste remedie is een goede wedstrijd met een goed resultaat zaterdag a.s. 14:30 uur in Zaltbommel tegen Nivo Sparta 2. Als onze instelling juist is, zullen we ten koste van alles dit gaan bewerkstelligen.

RdH