Nivo Sparta 2 - SV Meerkerk 2

15 oktober 2011 14:30

Genderen, G.J.W. van

EERSTE VERLIES IS EEN FEIT

Daags na Ferry en Thamar's bruiloft in Vuren stond de partij tegen Nivo Sparta 2 op het programma. Zouden de teambuilding activiteiten van vrijdagavond/-nacht haar vruchten afwerpen? Na het optrekken van de kruitdampen van de strijd op het hoofdveld in Zaltbommel luidde het antwoord: nee.

De voorgaande resultaten van onze tegenstander strookten niet met het team wat nu in het veld stond. Een goed team aangevukd met 4 A-selectie spelers, daar waar wij met blessures bij het 1e en 2e kampen. Over en weer opgeteld waren de kansen op één hand te tellen. De strijd ontspon zich op het middenveld waar harde verbeten duels werden uitgevochten. Speltechnisch was het voetbal mager van beide kanten. Misschien is dat ook wel teveel gevraagd van het huidige Meerkerk 2. Voetballen kunnen we, maar beseffen we dat eigenlijk wel voldoende? En wellicht speelden de genuttigde consumpties van de avond ervoor ook een rolletje. Nivo Sparta trok aan het langste eind met de 1-0 in de 78e minuut en Meerkerk stond met lege handen. 1 uit 2 in 3 speelhelften is ondermaats en teleurstellend te noemen. De volgende wedstrijd zal blijken hoe graag we willen winnen.