SV Meerkerk JO19-1 - SC Everstein A1

5 november 2011 12:00

Mark Vermeer

Meerkerk A1 - Eversteijn A1 8-3

Vandaag stond Sv meerkerk a1 vs everstijn a1 op het programma, het werd weer een korfbal uitslag maar nu eindigde het goed voor
ons. 8-3

niels, hugo. koen,jim stonden achterin
op het middenveld stonden elmar, pekel, tim en wallie
voorin stonden jaimy en coen.

prima metà

We begonnen de eerste helft goed, met weinig fouten en goed spel. Toch was de eerste kans niet voor ons, maar voor de spits van everstijn die 1op1 tegen jurrien het net niet kon vinden. Met een goeie combinatie over recht met een goede voorzet van jesse peek, kopte jaimy bijna de 1-0 binnen maar die ging er net niet in. Een paar minuten later was het wel raak, weer een combinatie over rechts, maar dit keer gaf jesse van de wal een prima voorzet die jaimy in een open goal kon koppen nadat de keeper de bal verkeert inschatten. De minuten erna gebeurde er niet heel erg veel, maar plots was daar een schot van tim die een keeper uit de f4 nog had gehouden. Maar toen iedereen al was omgedraaid, keken ze toch even om omdat tim op de grond lag van het lachen, de keeper wou de bal oppakken, maar liet hem door zijn benen gaan. 2-0.
Al snel volgde de 3-0 van jaimy die de bal goed langs de keeper speelde.
1minuut voor rust werd het ook nog 4-0 door een intikker van coen.

seconda metà

4-0 in de rust, wat kon er nog fout gaan?

De tweede helft begonnen we niet erg scherp, waardoor everstijn een aantal kansen kreeg. 1daarvan werd benut, 4-1. Maar met een goed indraaiende corner van elmar, stond het 5-1 nadat de verdediger van everstijn hem prachtig in zijn eigen goal scoorde. Na een snelle counter van ons waar jaimy vanaf de tweede helft startte, knalde hij de bal in de korte hoek, 6-1.
Daarna weer wat concentratie verlies van ons, want we dachten dat het wel goed zou komen. Maar nadat everstijn tot 6-3 kwam werden we weer wakkergeschud.
Jaimy sprintte net als de 6-1 2x goed vanaf de eerste helft en knalde er nog 2 bij. 8-3 een prachtig resultaat, en na 4x niet gewonnen te hebben was dat toch weer erg lekker.

Maandag een oefenduel tegen peursum dat om 8 uur begint.
Hopelijk kunnen we dan onze goed lijn doorzetten en weer een goed resultaat
neerzetten.

Mark Reitsma