Stedoco 2 - SV Meerkerk 2

5 november 2011 12:00

Bennacer, M.

MEERKERK 2 DOET ZICHZELF TEKORT

Op het zonovergoten hoofdveld van Stedoco stond wederom een streekderby op het programma, nu tegen onze zuidwesterburen uit Hoornaar. In de vorige competitie eindigde het plaatselijke 2e elftal in de bovenste regionen en waren de onderlinge wedstrijden vol strijd en spanning. Uit zegevierde de geelzwarte brigade met 1-3 en thuis verloren wij met 0-1. Dus dat beloofde wat.

De 1e helft was hemeltergend slecht. Zoals wel vaker vergaten we te voetballen en de jongens weten wel wat dat inhoud. Organisatorisch staan we goed en geven we niets weg, maar aan de bal was de 1e helft zwaar ondermaats. We konden het op de één of andere manier niet opbrengen om de paar meters extra voor elkaar te maken of zoals we dat noemen elkaar een keuzemogelijkheid te geven. Passes over 5 , 10 of 15 meter kwamen veelal niet aan en zo verspilden we onnodig te veel energie in het heroveren van de bal om deze vervolgens weer bij een zwartrood gekleurde tegenstander in te leveren. Halverwege de 1e helft werd een schot van net buiten de 16 door Lex via de paal tot corner gedegradeerd. Dit was het enige wapenfeit van Stedoco dat zich in de beginfase op eigen helft terugtrok, waarschijnlijk ingegeven door Meerkerks' stand op de ranglijst. Gaandeweg had Stedoco in de gaten dat zij zich voor niets zo angstig opstelden want Meerkerk speelde tafelvoetbal. Meer en meer kropen zij uit hun schulp en roken bloed. Zoals eerdergemeld kunnen wij altijd terugvallen op een gedegen organisatie en hierdoor werd de rust met de brilstand bereikt. Meerkerks' enige wapenfeit was een vrije schietkans van Sjoerd die een door Johan met het hoofd teruggelegde bal via de lat overschoot. Rust 0-0.

Frank's hamstring speelde op en Edwin kwam hem vervangen. Edwin heeft een goede serie wedstrijden achter de rug en moest vandaag voor de van vakantie teruggekeerde Koen op de bank plaats nemen. Appie jr. viel voortreffleijk in, sterk in de duels en duidelijk in balbezit, strijdend, sturend en coachend. Hij speelde als een winnaar. Meerkerk dwong Stedoco terug op eigen helft en daar kwamen zij niet meer vanaf en zij moesten zich beperken tot het met man en macht verdedigen van haar zestienmetergebied.

Jeroen liet zich met een achillespeeskwetsuur vervangen door Bart en even later kwam Bennie voor Boet. Beide invallers speelden gedreven en waren de aanjagers van Meerkerk's slotoffensief. Via de flanken kwamen wij enkele malen goed door, alleen  In de eindfase ging het telkens net niet goed wat ook debet was aan de stugge defensie van onze tegenstander. Hoe langer het doelpunt uitbleef des te kleiner werd de kans dat deze dan ook zou vallen. En zo geschiedde. Meerkerk was heer en meester maar kon de linies van Stedoco niet slechten. In deze fase werd alles gegeven en daar konden we langs de kant dan ook onmogelijk ontevreden over zijn. De wrange nasmaak zit hem dan ook in de onverklaarbare eerste helft.

Meerkerk heeft de kwaliteit om wedstrijden door zichzelf niet te kunnen winnen. Dit was hier weer een voorbeeld van met als resultaat één schamel puntje. Volgende week Schelluinen thuis om 14:30 uur.