SV Meerkerk 2 - Schelluinen 2

12 november 2011 14:30

Schaffels, J.A.B.M.

MEERKERK 2 NESTELT ZICH IN DE TOP

Ook deze streekderby heeft Meerkerk winnend afgesloten. In een gecontroleerde partij met bij vlagen zeer acceptabel voetbal bleven vandaag de 3 punten wederom op 't Hoog. Zodoende blijven wij bij de top waar beide promovendi Hardinxveld 2 (3-1 winst op Ameide) en SSC'55 2 (1-2 winst bij GJS) het verrassend goed blijven doen.

Schelluinen is een geduchte tegenstander waartegen wij in het recente verleden goede resultaten hebben geboekt. Gezien het verleden geen garanties geeft voor de toekomst was Meerkerk gebrand op een goede start. Van meet af aan pakten we de controle over de wedstrijd. Schelluinen liet zich terugzakken tot de middenlijn om van daaruit via de omschakeling bij balverovering gevaarlijk te zijn. Onze solide achterhoede onder aanvoering van captain Frank speelde goed georganiseerd. Linksback René speelde een stabiele betrouwbare pot ondanks verrekte enkelbanden. Zo zijn er wel meer jongens die hun fysieke ongemakken verbijten op het moment, de farmaceutische industrie vaart wel bij Meerkerk 2 maar belangrijker nog is het karakter wat in ploeg zit. We kunnen goed en verzorgd voetballen, maar ook samen strijden tot de laatste snik, inclusief de invallers. Edwin speelt nu niet door Koen's return maar zoals hij invalt en speelt is hij wél een absolute meerwaarde voor het team en maakt hij het ondergetekende heel moeilijk momenteel.

Na al enkele malen dreigend te zijn geweest was het Koen die goed doorkwam op rechts en een voorzet op maat afleverde op nestor Bart. Geheel op z'n Bart's nam hij de afgemeten voorzet beheerst binnenkantje voet en liet Schelluinen's Michel van Dorssen kansloos, 1-0. Hierna wilden we vol gaan voor de 2-0. Uit een identieke aanval wist Bart de bal uit een moeilijke hoek niet in het doel te plaatsen en vloog de kans via de lat over voor een doeltrap. Johan en Theo waren bij schoten vanaf de zestien ook niet doeltreffend. Onze wegkapitein op het middenveld Sjoerd bleef bij een sliding met zijn voet haken en hierdoor kreeg zijn knie een optater maar wist hij na een poosje wel de wedstrijd te hervatten. Echter verloren we door dit schrikmoment wel het momentum. Schelluinen kwam wat meer aan voetballen toe en dit resulteerde in een paar gevaarlijke aanvallen waarbij Lex enkele malen goed handelend optrad. Rust 0-0

In de 2e helft startten we wederom prima. We wisten dat door de stand Schelluinen ging komen en dat we daardoor meer ruimte kregen voor de 2-0. Die mogelijkheden kwamen er ook voor Johan die 1 op 1 met de keeper de kans niet wist te verzilveren en voor Mike die een afgeslagen bal in de 16 van Schelluinen te wild op zijn pantoffel nam. Tussendoor werd een doelpunt van ons om mij onduidelijke redenen afgekeurd. Enkele andere kleinere kansjes waren ook niet aan ons besteed waarna het uiteindelijk toch Johan was die een pass van Theo tot assist verzilverde. Uit een moeilijke hoek schoof Jopie de 2-0 in de touwen waarmee de wedstrijd in het slot gegooid werd. Althans dat dachten we, want op een onschuldig ogende steekpass kwam Lex uit en hield Frank in omdat Lex dit verbaal aangaf. Echter vergat Lex op de bal te duiken en kon Schelluinen's spits een kwartier voor tijd de bal simpel in het lege doel schuiven.

Dan is het billenknijpen langs de kant maar de ploeg ging daar heel goed mee om. Evenals met Sjoerd's blessure en het afgekeurde doelpunt had ook Lex' ongelukkige moment geen invloed op Meerkerk 2. Iedereen doet wat hij moet doen en blijft het ook doen ongeacht wat er gebeurt in en rond het veld. Geen moment kwamen wij in de problemen en na 92 minuten speeltijd blies de scheidsrechter het eindsignaal en was de ontlading was weer groot in kleedkamer.

Zaterdag as alweer de laatste wedstrijd van de heenronde in Hendrik-Ido-Ambacht bij ASWH, aanvang 15:00 uur.

RdH