SV Meerkerk JO15-1 - MVV'58 C1

C-Junioren, C1, 2e klasse 5

19 november 2011 12:30

John Goedgeluk

Op een zeer zonnige en bijna lenteachtige zaterdag, moest de C1 van Meerkerk deze middag aantreden voor de competitiewedstrijd tegen MVV’58 uit Meteren. De club staat in de tussenstand tweede van onderen en het vertrouwen in een goede afloop zat er dan ook wel in bij de jongens, maar je weet maar nooit!

Het was Meerkerk die de aftrap voor de eerste helft mocht nemen en direct na het startsignaal van scheidsrechter John werd dan ook gelijk het doelgebied van MVV’85 opgezocht, dat al snel ontaarde in een kans voor Meerkerk. In de tweede minuut was het dan vervolgens Sander die er doorheen kwam en al vroeg in de wedstrijd de 1-0 scoorde voor Meerkerk. Dat smaakt naar meer en Meerkerk heeft er deze middag zin in. Als vervolgens na enkele minuten MVV’58 door weet te breken richting het doelgebied van Meerkerk, is het Jochem die door goed ingrijpen erger weet te voorkomen. Maar wat belangrijker is, is dat hij de bal gelijk goed meegeeft aan Gerwin, die hem mooi weet aan te spelen op Ezra, die op links weet door te gaan en bij het doelgebied van MVV’85 de bal voorlegt op de mooi mee opgekomen Joep, die daar wel raad mee weet en dan staat het al 2-0. Wat een luxe al aan het begin van de wedstrijd. Hoewel er vervolgens een aantal minuten geen doelpunten vallen, staat MVV’58 wel constant onder druk en speelt het hele spel zich af op de helft van Meeteren. De enkele uitval die ze weten te maken wordt voortijdig onderschept door Daan of Levi of al eerder door de altijd vol inzet spelende teamcaptain en grote kleine man Leon. Tot aan de tweeëntwintigste minuut is het Meerkerk dat de druk er vol ophoudt, maar dan is het op links plotseling Justin die de bal krijgt, zijn directe tegenstander weet te omzeilen en de bal keurig in het doel van Meeteren parkeert om de stand op 3-0 te brengen. Amper enkele minuten later komt Levi door het middenveld en trapt de bal op het midden van de speelhelft van Meeteren met een mooie en harde boogbal net onder de lat door en staat Meerkerk riant aan de leiding met 4-0. MVV’58 geeft het echter niet op en blijft proberen om een tegentreffer te scoren, maar het middenveld geeft deze eerste helft geen krimp en zorgt ervoor dat Jochem niet al te veel werk krijgt. Op slag van rust is het dan weer Ezra die de bal aangespeeld krijgt en over links weet door te gaan tot in de 16 en zijn voorzet met een mooie boog in het doel ziet verdwijnen, waardoor hij zijn eerste doelpunt in de C1 scoort en de ruststand op 5-0 brengt, dat belooft nog wat voor de tweede helft!

Na de rust en versnaperingen is het Meeteren dat van start mag gaan en duidelijk uit een ander vaatje wil gaan tappen. Toch weet Meerkerk het spel in de beginfase van de tweede helft te keren en wederom volgen er weer enkele kansen. De voorhoede van Meerkerk wisselt tijdens de wedstrijd van positie en zo kan het gebeuren dat Sander plotseling links loopt en Justin rechts of andersom. Sander weet dan op links tot in het doelgebied van Meeteren te komen en de bal vlak voor het doel langs te schieten, alleen weet geen van de Meerkerkse spelers te bal te raken om de score te verhogen. Maar ook Meeteren komt deze keer beter uit de verf en weet zelfs al snel tot voor het doel van Jochem te komen, maar slaagt er niet in om tot scoren te komen. Als Sander vervolgens weer op links doorbreekt en op het doel afgaat wordt hij op het laatst door een sliding van een van de verdedigers onderuit gehaald en is het einde wedstrijd voor hem. Meerkerk probeert het daarna nog wel, maar om een of andere reden gaat de bal er niet meer in en is het zelfs Meeteren dat meer en meer de druk opvoert, maar er ook niet in slaagt om tot scoren te komen. Van het makkelijke voetbal dat Meerkerk in de eerste helft tentoon spreidde is echter geen sprake meer in de tweede helft en als vervolgens ook Daan vanwege een blessure het veld verlaat is Meerkerk wel een beetje van slag. Gelukkig weet Meeteren in de resterende tijd niet echt meer tot grote daden te komen en fluit de scheids bij een 5-0 eindstand het eindsignaal en kan Meerkerk met weer drie punten tevreden de kleedkamer opzoeken.

De volgende wedstrijd volgt over twee weken, als Meerkerk op 3 december de C2 van GJS op bezoek krijgt. De eerste wedstrijd tegen hen eindigde in een 12-0 overwinning, maar zoals het bekend gezegde luidt: Resultaten uit het verleden .....! Dus bij de les blijven en doorgaan met hard werken. Meerkerk staat netjes tweede in de competitie, maar wel op doelsaldo en dus is het opletten geblazen. Hoe dan ook, we zien iedereen graag weer op ‘t Hoog op 3 december dus, om 12.30 uur.