SSC'55 2 - SV Meerkerk 2

SSC'55 2

... (kopbal)
Mike Kersbergen (vrije trap)

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

3 december 2011 12:00

Rabidin, K.

GELIJKSPEL IN TOPPER

Op deze natte zaterdagochtend was het afwachten of we wel zouden gaan voetballen. Pluvius deed zijn best om dit te voorkomen. Maar op weg naar Sprang-Capelle bleek uit een blik op de site van onze tegenstander dat de rit naar Brabant niet tevergeefs was. Waar zouden we zijn zonder smartphones? Mijn navigatiesysteem stuurde ons door nieuwbouwtuinen heen, waarna uiteindelijk klokslag 11:00 uur het complex van SSC’55 werd bereikt.

Veld 2 lag er in de warming up prima bij, vraag was hoe het veld zich zou houden bij de aanhoudende regenval. Voor een uitwedstrijd op deze afstand waren er meer Meerkerkers bij dan gewoon en ook Appie junior voegde zich bij de groep na zich te hebben verslapen.

Het was Meerkerk dat de beginfase dicteerde wat resulteerde in een handvol kansen en kansjes. We verzuimden echter de trekker over te halen en zo een beoogde voorsprong te creëeren. Na een minuut of twintig kantelde het initiatief naar het wakker geworden S.S.C. Het liet zien waarom ze hoog in de ranglijst staan. Optisch hadden zij nu het overwicht zonder tot mogelijkheden te komen. Balverlies op het middenveld leidde een counter in waar de rechterspits werd weggestuurd. René beging hierbij een overtreding waar hij gewoon zijn man voor zich had moeten houden met als resultaat een vrije bal tegen de zijlijn op onze helft. De bal werd op maat voorgebracht waar een Sprang-Capellenaar kon inkoppen, 1-0. Met nog tien minuten voor rust moesten we alle zeilen bijzetten om met deze stand thee te kunnen drinken. Door weifelmomentjes boden we S.S.C. nog een levensgrote kans, maar Lex bewees waarom hij de onbetwiste keeper van Meerkerk 2 is. Met een katachtige reflex pareerde hij het schot ten koste van een corner. Rust 1-0.

Met nog 45 minuten te gaan stond er weer een Meerkerk in het veld zoals in het begin van de eerste helft, vooruitvoetballend en strijdend. Het werd een meeslepend gevecht, waarbij S.S.C. in de counter (lees: omschakeling) dreigend bleef. We verdienden de gelijkmaker maar in de eindfase waren we telkenmale niet gelukkig. Tot het moment dat we een vrije bal kregen op 20 meter van het vijandelijke doel. Mike schoot de bal in een keer in het doel, waar de scheidsrechter S.S.C.’s muur nog op afstand aan het zetten was. Helaas keurde de leidsman het doelpunt af. Hierna hetzelfde tafereel waar de scheidsrechter de muur trachtte op afstand te houden en het was opnieuw Mike die het net wederom liet bollen. De prima leidende scheidsrechter had reeds afgefloten omdat  de muur wederom niet op afstand stond, maar besloot het doelpunt toe te kennen waardoor wij met enig fortuin aan de verdiende gelijkmaker kwamen, 1-1. Uiteraard leidde dit tot protest van S.S.C. maar de scheidsrechter bleef gelukkig voor ons bij zijn besluit. Het momentum kantelde naar ons zijde en alle zeilen werden bijgezet om de drie punten binnen te halen. S.S.C. bleef stug verdedigen en haalde bekwaam het tempo uit de wedstrijd. Op het einde vloeiden de krachten langzaam weg door het inmiddels zompig geworden veld waardoor de stand ongewijzigd bleef.

Achteraf moeten we genoegen nemen met de puntendeling. De voorbereiding verliep niet vlekkeloos en daarbij was het een wedstrijd onder zeer zware weersomstandigheden. Daarom een compliment aan de groep voor de getoonde wedstrijdinstelling.

De weersvooruitzichten zijn donkergrijs gekleurd maar als de weergoden coulant zijn spelen we zaterdag a.s. 12:00 uur thuis tegen G.J.S.

RdH