SV Meerkerk 2 - GJS 2

10 december 2011 12:00

Feijen, M.R.

2011 GOED AFGESLOTEN!

Met een zeer overtuigend resultaat en dito veldspel hebben we het kalenderjaar 2011 qua competitievoetbal goed afgesloten. Na een 4-0 ruststand werden onze gasten van vandaag  G.J.S. 2 uit Gorinchem-Oost uiteindelijk met een 7-1 nederlaag naar huis gestuurd. Van meet af aan greep de 2e keus van Zederik’s hoofddorp de tegenstander bij de keel om deze vastberaden dicht te knijpen.

Ferry en Theo stonden vandaag bij ons vlaggenschip en Sjoerd en Edwin waren te laat door oponthoud op de weg terug van een weekendje weg. We hebben dit seizoen echter de mogelijkheid deze tikjes op te vangen door de  grootte én kwaliteit van de selectie.

We startten zeer overtuigend en waren vastberaden een goed en overtuigend resultaat neer te zetten om met een lekker gevoel de winterstop in te gaan. Wij vergaten onze goed uitgevoerde intenties en veldspel te belonen in de beginfase. Het vizier stond nog niet helemaal op scherp. In de 20e minuut was het captain Jeroen die de ban brak en zo het begin inluidde van 25 hele goede minuten. Na voornoemde 25 minuten floot de goed leidende scheidsrechter Feijen het rustsignaal waarna wij thee mochten drinken met een 4-0 voorsprong. Jeroen voegde nog een 2e doelpunt toe en Johan deed het onze aanvoerder na en in alle doelpunten kwamen de thema’s van voorbije trainingen terug.

In de kleedkamer was het kalm maar proefden we wel een andere sfeer en stemming dan bij Hardinxveld thuis toen wij eveneens met een royale voorsprong (3-0) gingen rusten en uiteindelijk onnodig maar verdiend met 3-3 van het veld afgingen. De groep heeft geleerd van die situatie en ging op dezelfde weg voort als we geëindigd waren, nl. op jacht naar meer.

De 2e helft was goed maar het swingende van de 1e helft was niet meer zo aanwezig. De organisatie stond echter wederom maar we waren helaas niet bij machte om de nul te houden. Dalem’s nummer 14 nam een lange bal perfect aan en schoot de bal onhoudbaar in de kruising achter Lex. Dit betekende de 5-1 want Pippo van Es had enkele minuten daarvoor de 5-0 gescoord. G.J.S. putte hier wat moed uit maar dat werd de grond ingeboord door onze Inzaghi’s 2e doelpunt van de dag. Inmiddels was onze wegkapitein – die ‘s ochtends de weg kwijt was – ingevallen voor Johan. Een mooie pleister op de wonde voor Sjoerd dat hij een perfecte assist afleverde op zijn zwagertje Boet –ingevallen  voor Jeroen – die daarmee zijn doelpuntenaantal dit seizoen op 6 bracht en daarmee de eindstand op 7-1 bepaalde. Overigens is het een vermelding waard dat bij alle doelpunten sprake was van assists waarbij Joey de koning van vandaag was met 3 stuks.

Edwin verving Robert ook nog foutloos bij  een 6-1 stand waarna we even later weer konden inhaken in de kleedkamer en zo op de gewenste wijze de winterstop konden inluiden. De sfeer na afloop was naar verluidt weer eens bovenmaats…

Op 7 januari a.s. spelen wij onze 1e oefenwedstrijd in Ridderkerk bij R.V.V.H. om daarvandaan weer de voetbaldraad op te pakken . Volgende week zaterdag  17 december 13:00 uur wachten ons The Big Lebowski taferelen bij de bowlingbaan van De Schildkamp in Asperen. We verzamelen op  ’t Hoog om 12:30 uur.

Het is nog wat vroeg maar SV Meerkerk 2 wil hierbij een ieder prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toewensen.

RdH