MEERKERK 2 MAAT TE GROOT VOOR HEERJANSDAM

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

3 maart 2012 14:30

Velthoven, L.M.M. van

Een wedstrijd win of verlies je voor 50 % vóór de wedstrijd, de instelling waarmee je de puntenrace aanvangt is vaak bepalend voor het wedstrijdverloop. Wat dat betreft hebben we met name mentaal grote stappen gezet en hebben wij geleerd van de in het verleden gemaakte fouten. Zelfs de absentie van 8 potentiële basispelers was evenals vorige week tegen Almkerk geen probleem. We weten wat we moeten doen, degenen die het moeten doen, doen het ook en het maakt ons daarbij niet uit wie de tegenstander is.

De eerste helft was het heel even zoeken naar de juiste onderlinge afstemming maar desondanks wisten we toch mooie aanvallen op de mat te leggen met als resultaat twee handenvol aan uitgespeelde kansen waarvan er 4 werden verzilverd door respectievelijk Johan, Bart en 2 x good old Patrick. De andere kansen werden in de eindfase of in een eerder stadium om zeep geholpen door de hobbelige staat van het hoofdveld en 2 buitenspelsituaties. Ook met een randzaak als de staat van het veld weten we goed om te gaan. De organisatie stond daarbij wederom prima waardoor de sporadische aanvallen van Heerjansdam geneutraliseerd  konden worden. Rust 4-0.

Zo'n ruststand zou in het verleden nog aanleiding zijn geweest om de 2e helft minder scherp te beginnen maar ook aan die steen hebben we ons al een keer gestoten. De 2e helft was minder aantrekkelijk dan de 1e helft maar desondanks creëerden we opnieuw kansen waarvan er 3 tot doelpunt werden gepromoveerd door Sjoerd (eindelijk!), Patrick en Bart. Eindstand 7-0. Tot slot bleek nog dat Almkerk (waar wij vorige week met 1-4 zegevierden) medekoploper Hardinxveld in de slotminuten met 2-1 verslagen had. Een prima gelopen zaterdag 3 maart 2012.

Volgende week spelen we de volgende wedstrijd uit bij Hardinxveld om 12:30 uur. We weten heel goed hoe het moet.

RdH