En daar zijn we weer! 0-2 tegen Hardinxveld!

Hardinxveld A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

3 maart 2012 14:30

Kersten, L.J.

Hardinxveld A1-– Meerkerk A1

Het was de eerste competitiewedstrijd in 2012 voor de A1 van Meerkerk. Na een slechte periode, waarin oefenwedstrijden dramatisch verspeeld werden, was er veel behoefte aan een goede wedstrijd. De omstandigheden waren perfect. Lekker weer, niet te warm, en laat in de middag, zodat er nog enig tijd was voor het uitkateren.

Het doel van de dag was duidelijk: de slechte reeks wedstrijden achter ons laten, en laten zien dat Meerkerk in de 1e klasse hoort. Op het dramatische hoofdveld van Hardinxveld werd met de volgende 11 man begonnen: Jurrien, Niels, Hugo, Coen, Thuis, Jacco, Tim, Wallie, Elmar,Floren, en Jaimy.

De opdracht van de Trainer was, om niet vanuit achteruit te voetballen, maar zeer opportunistisch te spelen. Deze beslissing had vooral te maken met het veld, maar vast ook met het slechte spel van de afgelopen wedstrijden. Het zou dus duidelijk een zware middag worden. Hardinxveld nam  van het fluitsignaal het initiatief.
Hierdoor creëerde hardinxveld het meeste gevaar, en was het over het algemeen veel dreigender. Meerkerk was daarentegen aan het loeren op de buitenkansjes. Zo werd er rond de 30e minuut een vrije trap gegeven aan Meerkerk, op de tegenstanders helft. Tim geeft een strakke bal, waar een twijfelende keeper
geen antwoord op heeft. Zo kan Jacco zijn lichaam nog tegen de bal krijgen,
waardoor deze in de verre hoek stuitert (0-1). Zeker niet het mooiste doelpunt
van het seizoen (die komt op de naam van Hugo), maar een zeer belangrijke.

De tegenstander ging natuurlijk op jacht naar de gelijkmaker, aangezien er nog genoeg tijd was in de eerste helft. Met een zeer snelle buitenspeler komen ze ook een paar keer gevaarlijk dicht bij het doel van Meerkerk. Zo treffen ze, nog in de eerste helft, de paal vanuit een afstandschot. Het was dus ook zeer belangrijk dat we zonder tegendoelpunt de rust haalden.

De tweede helft was het natuurlijk de opdracht om het doel schoon te houden. De zeer gedreven coach van Hardinxveld zette zijn spelers op scherp, en het was daarmee ook meteen duidelijk dat dit niet makkelijk zou gaan worden. Het spelbeeld was voornamelijk hetzelfde als dat van de eerste helft.
Wij nemen zo min mogelijk risico, en proberen vooral de tegenstander tegen te
houden. Dit werd jammer genoeg niet zonder kaarten gedaan, want Hugo en Koen kregen jammer genoeg geel.

De tweede helft is hardinxveld nog een aantal keren dicht bij het doel geweest, met 2 ballen op het aluminium. De spitsen gingen gelukkig niet heel zuinig om met de kansen. Hierdoor ging de moed langzamerhand zakken bij de tegenstander, waardoor Meerkerk beter in de wedstrijd kon komen. Dit werd met vlagen gedaan door goed voetbal. Respect voor het middenveld, en hierbij vooral Elmar, die echt een topwedstrijd speelde.

Meerkerk zou nog een keer scoren. Er werd een aanval opgezet, na balverlies van de tegenstander. De bal belandde vervolgens bij de spits, Jaimy, die ijskoud de bal in het doel bracht (2-0). Hiermee waren de punten vrijwel zeker binnen.

De wedstrijd werd uitgespeeld, Tim raakt de lat uit een vrije trap, Hardinxveld komt toch nog een aantal keer gevaarlijk dicht bij het doel, er vallen een aantal blessures, en Bram vlagt prima voor buitenspel (vanuit een inworp)! (safety first (bvdw)) Een heerlijke middag voor de A-uno, en een beetje onverwachts worden hier 3 punten gepakt!