De beslissende wedstrijd in deze competitie

SC Everstein F3

...

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

10 maart 2012 9:00

Ton Slagboom

Zowel de jongens als trainers waren best zenuwachtig vanochtend. Wanneer Meerkerk de wedstrijd wint, kunnen ze kampioen worden, anders wordt Everstein het. Gelijkspel zou niet genoeg zijn, dan zou Everstein op doelpuntensaldo winnen en deze wedstrijd verliezen is uit den boze.

We begonnen met de eerste helft en al snel was duidelijk dat ze elkaar geen enkel doelpunt gunnen. Ze waren gelijkwaardig, dus aan elkaar gewaagd. Boyd scoorde een doelpunt vanuit de corner en Everstein vanuit een vrij trap. Deze vrije trap was van grote klasse, hard en goed geplaatst.

Rust: 1-1

Slik..het kan nog alle kanten op....winnen.....of verliezen.

De tweede helft begon wat rommelig en daardoor kregen de Eversteiners wat kansen, maar Rowan was de man die tegendoelpunten voorkwam. We zijn vandaag toeschouwers geweest van prachtige reddingen. Via deze weg moet ik zeggen dat de keeper van Everstein ook beslist niet slecht was, mijn respect !

Na 6 minuten maakte Boyd weer een prachtig doelpunt, direct vanuit de corner en vanaf dat moment leek Everstein de moed te laten zakken. Terwijl onze jongens klaarblijkelijk een enorme kick en zelfvertrouwen kregen omdat vanaf dat moment zeer goed werd verdedigd door Timon en Bram en Thijs. Ook werd door Boyd, Corne en Jeremy mes scherp naar elkaar overgespeeld. Zelfs zo scherp dat herhaaldelijk iemand volledig vrij gespeeld werd en alleen de aanval maar af hoefde te maken. Helaas had Corne vandaag geen geluk, wel 3 keer werd hij door de jongens dusdanig aangespeeld dat alleen nog de keerper hem kon tegenhouden en die job deed de keeper net iets te goed. ;-)

Maar ach.....5-1 is een prachtige uitslag.
We kunnen niet alles hebben.

Vandaag ligt de weg volledig open om de competitie te winnen, maar laten we onze aandacht niet verslappen door tijdens de komende wedstrijden serieus en scherp te biljven.