Meerkerk verschaft koploper vrij baan

Drechtstreek 1

... (solo)
... (kopbal)
Joey van Putten (vrije trap)
Brian Vink (kopbal)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

10 maart 2012 14:30

Daems, G.G.A.

Meerkerk dat zwaar gehavend aantrad, stond na negentig minuten met lege handen. De angel was er na dertig minuten al uit bij de thuisploeg toen Drechtstreek met 0-3 leidde. Na rust probeerde Meerkerk het nog wel, het scoorde zelfs nog twee maal, maar de uiteindelijke overwinning van de Papendrechters (2-4) was meer dan terecht.

Dat het geen gemakkelijke middag zou worden was vooraf duidelijk. Naast het feit dat de mede koploper op bezoek kwam, waren er ook dit keer weer de vele afwezigen. Het was puzzelen voor de trainers van de diverse senioren teams, want dat de blessuregolf inmiddels ook doorwerkt naar beneden behoeft geen betoog. Wat ook een rol van betekenis speelt is het feit dat Meerkerk moeilijk tot scoren komt. Je merkt dat de automatismen niet steeds aanwezig zijn en dit leidt soms tot misverstanden, welke ook op tweede klasse niveau genadeloos worden afgestraft, zeker als je tegen de top speelt zoals vanmiddag. Meerkerk startte goed en de eerste mogelijkheid was ook voor de thuisploeg. Een afstandschot van Brian Vink werd door keeper Timo Epping uit het doel geranseld. Ook een goede voorzet vanaf rechts van Joey van Putten had een beter lot verdiend. Patrick Vuurens kwam een teenlengte te kort om de bal bij de tweede paal in te tikken. Na een kwartier spelen lette Meerkerk even niet op. Een schot vanaf de zijkant uit een schier onmogelijke positie verdween achter de vebouwereerde Lex Kramers. Meerkerk probeerde wel over deze teleurstelling heen te stappen, maar slaagde daar niet in. Een kwartiertje later een ongelukkige pass van Brian Vink. Remco Koremans van Drechtstreek die ook het eerste doelpunt op zijn naam schreef  scoorde beheerst zijn tweede van de middag. Nog geen twee minuten later staat het 0-3. Het is dit keer de goed voor zijn man komende Peter van de Merwe die bij de eerste paal onhoudbaar inkopt. Meerkerk komt in de slotfase van de eerste helft nog wel in de buurt van het doel van Drechtstreek maar weet geen potten te breken. Boet van Bezooijen was misschien nog wel het dichtst bij een doelpunt toen hij in de laatste minuut alleen op doelman Epping afstoomde. Epping bleef goed kijken en was Boet de baas.

Na rust viel er weinig meer te beleven. Meerkerk probeerde wel aan te dringen, maar Drechtstreek  kwam nooit echt in de probleem. Sterker het kreeg zelfs nog mooie kansen om de voorsprong verder uit te breiden. Gelukkig was het aan goed keeperswerk van Lex Kramers te danken dat de voorsprong niet nog verder opliep. Een kwartier voor tijd leefde er weer even hoop. Een vrije trap vanaf rechts van de voet van Joey van Putten werd door doelman  Timo Epping verkeerd ingeschat. Hij ging onder de bal door en de bal belandde in de verre hoek. Zou het dan toch nog mogelijk zijn was de stille hoop. Nee dus. Drechtstreek maakt twee minuten voor tijd aan alle illusies een einde toen invaller Geraldo Alken 1-4 aantekende. Het doelpunt van Brian Vink - een kopbal na een goede actie van Frank Schotman op de achterlijn, waarbij hij de bal met het hoofd teruglegde - was er slechts één voor de statistieken. Scheidsrechter Daems die een goed leidde, floot kort hierna af.  De 2-4 nederlaag zorgt er voor dat Meerkerk definitief afhaakt in de race om de titel. Voor Meerkerk staan er nu belangrijke weken voor de deur. Eerst gaan onze mannen op bezoek bij GDC, dan volgt de thuiswedstrijd tegen GJS en op 31 maart de kraker tegen Ameide. Het zal er om gaan spannen, want ook vanmiddag zagen we opnieuw dat in deze klasse iedereen van iedereen kan winnen. Drechtstreek had waarschijnlijk nooit verwacht na vanmiddag alleen aan kop te komen, maar DFC pakte uit bij WNC de volle winst en daar rekende bijna niemand op. Wat ook opvalt zijn de enorm hoge uitslagen. 44 doelpunten in 7 wedstrijden. Een gemiddelde van meer dan zes doelpunten per wedstrijd. Waar zijn de verdedigers gebleven? Bert van Marwijk hoeft in ieder geval geen scouts naar de tweede klasse F te sturen.

AdG.

Opstelling

1. Lex Kramers 2 Koen Vermeer (geel) 3 Almer Kon (15 Jacco van Zessen 68e min) 4 René de Winter 5 Gijsbert Bruijnes 6 Brian Vink 7 Boet van Bezooijen 8 Martijn van der Hagen (12 Frank Schotman 75e min) 9 Patrick Vuurens 10 Joey van Putten 11 Guus Vreeswijk

Drechtstreek