SV Meerkerk JO9-2 - Peursum F2

Peursum F2

Boyd van Hoogdalem (scrimmage)
... (vrije trap)

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

17 maart 2012 9:00

Arco van Zandwijk

We waren een heel stuk minder zenuwachtig dan vorige week en daarom lopen we ontspannen richting het voetbalveld. Het zonnetje schijnt en alles oogt mooi en lekker warm. We hebben er zin in.

Na wat warm te hebben gelopen horen we de fluit van de scheids. Het is 09:00u en dus hoog tijd om 2 x 20 minuten te gaan voetballen. De wedstrijd gaat beginnen en na het een en ander afgetast te hebben kunnen de jongens na 6 minuten starten met serieus aanvalwerk. Halverwege het veld zet Corne de aanval in, terwijl Boyd en Jeremy meelopen en zichzelf op goede posities zetten. Dit dusdanig dat gemakkelijk naar elkaar over gespeeld konden worden. Corne schoot naar Boyd en Boyd stond net niet ideaal genoeg om een doelpunt te maken en schoot daarom naar Jeremy. Jeremy stond helemaal vrij en kon de aanval inderdaad afmaken. Het eerste doelpunt, een verdiend resultaat van een uitstekende aanval. Zo een mooi opgezette aanval heb ik daarna helaas niet meer gezien. Bij rust stond het 8-0 voor Meerkerk.

In de tweede helft werd Jeremy de keeper en Rowan een aanvallende middenvelder. En Rowan had de smaak te pakken, binnen 5 minuten had hij een hattrick op zijn naam staan en deze 3 punten zijn zojuist bijgeschreven op zijn CV. Een tegendoelpunt kwam vanuit een strafschop, maar voor de rest heeft onze verdediging weinig te doen gehad. Helaas was Thijs ziek, beterschap jongen en Myron was op vakantie. We sloten de wedstrijd af met 12-1

Tot slot:
Meerkerk F2 is wat maatjes te groot voor Peursum en dat is wel te zien aan de uitslag, maar de wedstirjd oogde wat rommelig. Het echt serieus naar elkaar overspelen was een heel stuk minder dan vorige week en dat vinden we jammer.

Hier wel aan blijven
werken dame en heren !