SV Meerkerk-Alblasserdam

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

24 maart 2012 10:30

La Grand, W.

SVM B1 - Alblasserdam B1 eindstand 0-2.

Alblasserdam kwam zaterdag op bezoek en dat was te merken aan de mannen van Meerkerk B1.
Donderdag was men al enorm gebrand, er werd verschrikkelijk hard getraind. Wij hadden met
elkaar namelijk iets goed te maken tegen Alblasserdam B1.

Donderdag is er met de groep getraind op druk zetten. Waar zetten we Alblasserdam vast, en hoe gaan we dit met elkaar doen?
Hier hebben we zowel donderdag als zaterdag met elkaar over gesproken. De afspraak was, om de mannen op te wachten op de kop van de middencircel. Gezien het weer, en de stand van de ranglijst, leek het ons beter om met elkaar compact te staan.
Alles was duidelijk en de wedstrijd kon beginnen. Je kon merken dat iedereen er klaar voor was!

De wedstrijd begon, in het begin was het even zoeken. Alblasserdam maakte het ons even lastig. Met het goede positiespel van de gastheren koste dit ons binnen 5 minuten een tegengoal. Niets aan te doen. Wat er toen gebeurde was mooi. Iedereen bleef positief, we kregen grip op Alblasserdam en speelde die ploeg zeker de eerste helft van de mat. Heel de eerste helft hebben we grotendeels op hen helft gespeeld. Er werd fantastisch druk gezet door de voorhoede. Na 10 minuten begonnen we zelfs met druk zetten de 16 meter van alblasserdam. Heerlijk om dit te zien. Op deze manier speel je positief voetbal. We creeerde wel 4 a 5 fantastische grote kansen. Alle keren ging Jesse, onze hardwerkende spits alleen op de keeper af. Waar hij normaal alles raak schiet zat het helaas zaterdag wat minder mee. Niet getreurd, het gaat mij erom dat iedereen beter word. Gisteren zag je dat wel degelijk. Joop en Niek stichten constant gevaar van de zijkanten, Jesse was niet te stoppen in de spits. Het middenveld was niet te houden met Dion en Daan in het blok. Deze mannen heerste in de duels en hielden balans in het elftal. Zeker van Daan een puike prestatie om je eerste wedstrijd als C junior in de B zo neer te zetten tegen de koploper. Men werkte hard, zodat onze slimme en wenbare Melvin in balbezit steekballen kon verzorgen. Melvin speelt momenteel heerlijk vrij uit en dan is het genieten geblazen. Je ziet het Melvin, ook als kleinst man kan je het verschil maken.
Achterin zat het potdicht. Mechiel en Jelle heerste in het centrum, de spits werd niet voor niets gewisseld in de rust. Dat moet een compliment zijn. Ook in balbezit bewaarden zowel Jelle als Mechiel het overzicht om de opbouw te verzorgen. Chris en William waren onvermoeibaar, echte balafpakkers zijn verschrikkelijk belangrijk in je team, dat zag je zaterdag maar weer. Doordat iedereen zo zijn stinkende best heeft gedaan, had onze keeper Ruben niets te doen. Wel was hij sterk in zijn coaching. Het is een goed teken dat hij zo weinig hoefde te doen natuurlijk!
Ondanks het goede spel van onze kant, gingen we met een 0-1 rusten.

De 2e helft kregen wij als team nog 2 hele goede kansen en geef je eigenlijk heel weinig weg. Je krijgt wel een goal om je oren, maar ook wij gingen weer 2 keer alleen op de keeper af. Alblasserdam is in mijn ogen met de schrik vrij gekomen. Wij hebben de koploper bij de strot gegrepen. Waarschijnlijk hebben zij de flow die een koploper heeft, alles zit mee, ze krijgen 2 kansen en die gaan er allebei in. Wij hebben wat dat betreft de pech. Wel moet ik zeggen, dat ik trost ben op de strijd en beleving die iedereen heeft geleverd. Ik ben trots op mijn team. Iedereen maakt grote sprongen mannen, dat is mooi om te zien. Het is leuk om te zien dat iedereen beter word. Daar ben ik trainer voor. Laten we met elkaar een lekkere trainingsweek tegemoet gaan en afspreken deze lijn met elkaar door te zetten. Dan weet ik zeker dat we 3 punten pakken tegen Wieldrecht. Boys ik heb gister genoten van jullie!!!

Gert-Jan Koekkoek