Meerkerk en GJS delen de punten

GJS 1

...

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

24 maart 2012 14:30

Graaf, J. van de

In een wedstrijd waarin beide ploegen aanspraak konden maken op de winst was het uiteindelijk aan het einde van de rit 1-1. Meerkerk kwam in de eerste helft op voorsprong. In de tweede helft kwam GJS op gelijke hoogte en had zelfs het potje uit kunnen halen, maar dat zou iets te veel van het goede zijn geweest. Logisch dat beide ploegen konden leven met het gelijke spel.

De wedstrijd stond deze middag onder leiding van scheidsrechter Van de Graaf uit Schiedam. Kort voor aanvang moest keeper Klaas Jan van Zessen nog wel even omkleden want GJS speelde vanmiddag onverwacht in zwart tenue. GJS kwam goed uit de startblokken en het was aan kersverse vader Almer Kon te danken dat Meerkerk na één minuut niet op achterstand kwam. Almer redde op de lijn. Ook doelman Klaas-Jan van Zessen moest in de beginfase handelend optreden na een uithaal van Louis Damen. Langzamerhand kreeg Meerkerk wat meer greep op het spel van GJS. Dit mondde uit in een kopbal van Patrick Vuurens. De jonge doelman Angelo Perini keek de bal naast. Meerkerk kwam steeds beter in de wedstrijd en GJS kon geen vuist maken. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de strijdlust en de bij tijd en wijle mooie combinaties leidden tot de voorsprong in de 24e minuut. Het was Guus Vreeswijk die werd weggestuurd door Martijn van der Hagen. Guus ontving de bal in het strafschopgebied en was uiterst koelbloedig. Na eerst Bart Viveen te hebben uitgekapt passeerde hij met een bekeken inzet doelman Perini. Even leek het erop dat Meerkerk door zou drukken, maar dat was schijn. De mooiste kans was misschien wel voor Louis Damen die vijf minuten voor rust ontsnapte aan de Meerkerkse bewaking. Het schot van de Dalemer ging  rakelings over. Meerkerk kwam met de schrik vrij en haalde zonder kleerscheuren de rust.

Na rust was Meerkerk onherkenbaar en liep het eerste half uur achter de feiten aan. Het begon al met drie corners op rij voor de bezoekers. Natuurlijk kwamen er wel wat mogelijkheden, maar het stempel dat Meerkerk in de eerste helft op de wedstrijd drukte werd door GJS uitgewist. Natuurlijk er was een mooie kans voor Guus Vreeswijk. Zijn inzet uit een voorzet van Gijsbert Bruijnes vanaf links verdween langs de verkeerde kant van de paal. Na zeventien minuten spelen in de tweede helft een razendsnelle counter van GJS. Misschien had Meerkerk een vrije trap verdiend ter hoogte van de achterlijn van GJS, maar het fluitsignaal bleef uit. GJS schakelde om en was in geen tijd voor keeper Klaas-Jan van Zessen die slechts machteloos kon toezien hoe de 18-jarige Jordin Calor de gelijkmaker kon aantekenen. Kort daarop probeerde Joey van Putten Meerkerk weer op voorsprong te zetten met een kopbal maar keeper Angelo Perini van GJS pakte de bal bekwaam. In dezelfde minuut leek het noodlot toe te slaan. De inzet van Louis Damen belandde op de paal om vervolgens in de handen van keeper Klaas-Jan van Zessen te eindigen. Meerkerk mocht van geluk spreken. Nadat kort daarvoor Almer Kon was gewisseld  voor Jacco van Zessen, die er al een wedstrijd op had zitten in dienst van de A-junioren, moest ook Gert Jan Koekkoek naar de kant. Nog niet volledig fit maakte hij plaats voor Youri van Blanken, die weer hersteld was van zijn blessure. Meerkerk probeerde weer grip op de wedstrijd te krijgen en slaagde daarin. Met nog ruim een kwartier op de klok was het Joey van Putten die het probeerde met een schot van afstand. Ook Joey vond doelman Perini op zijn weg. Dit gold ook voor Martijn van der Hagen die zijn meerdere vond in de GJS doelman. De Dalemers bleven loeren op de counter en het was te danken aan Klaas Jan van Zessen dat Ruud Bos geen feestje kon vieren met zijn ploeggenoten. De inzet van Bos werd door Klaas Jan weggebokst. Vijf minuten voor tijd nog wat opwinding toen Guus Vreeswijk op de rand van de zestien onreglementair werd afgestopt. De toegekende vrije trap leverde helaas niets op.  In de slotfase van de wedstrijd was er geen  sprake meer van uitgelezen mogelijk. Natuurlijk bleef het met de 1-1 op het scorebord spannend tot het einde, maar zowel Meerkerk als GJS mochten tevreden zijn met het  gelijke spel. Beide hadden kans op winst, maar de 1-1 gaf de verhoudingen in het veld het beste weer.

Voor GJS geldt, dat het zich kan gaan opmaken voor de wedstrijd tegen Schelluinen. Meerkerk is een week later aan de beurt om het thuis op te nemen tegen de mannen van praeses Jan de Bruin. Voor Meerkerk staat er eerst nog een ander toetje op het menu. Het zal u niet zijn ontgaan dat we volgende week op bezoek gaan in Ameide. En in voetbal geldt alleen de eerstvolgende wedstrijd. Het belooft een spannende confrontatie waar in Ameide al lang naar wordt uitgekeken zoals we in de regionale pers mochten lezen. Tot volgende week op sportpark Meihoven.

AdG

Opstellingen

SV Meerkerk

20. Klaas Jan van Zessen 2 Koen Vermeer 3 Almer Kon (15 Jacco van Zessen 62e min) 4 René de Winter 5 Gijsbert Bruijnes 6 Gert Jan Koekkoek (12 Youri van Blanken 67e min) 7 Martijn van der Hagen (14 Boet van Bezooijen) 8 Brian Vink 9 Patrick Vuurens 10 Joey van Putten 11 Guus Vreeswijk