Heel mooi weer om een potje te voetballen

VVAC F5

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

24 maart 2012 11:00

Vanmorgen om kwart over tien vertrokken we van 't Hoog en een tiental minuten later reden we het terrein van VVAC op. We hebben er zin in om tijdens de voorjaarscompetitie ongeslagen te blijven.

We lopen warm en om 11:00u wilden de jongens laten zien wat ze waard zijn. Alleen liep de eerdere wedstrijd meer dan een kwartier uit en eindelijk konden we om tien voor half twaalf beginnen.

De wedstrijd vangt aan en snel was duidelijk dat het geen gemakkelijke wedstrijd gaat worden, dus geen wedstrijd dat Meerkerk gaat winnen met 5-0 of meer. 6 minuten lang werd over en weer gespeeld tot de keeper van VVAC een foutje maakte bij het uittrappen van de bal. De keeper speelde namelijk de bal per ongeluk voor de voeten van Boyd die zijn kans verzilverde in een doelpunt. Het staat 0 -1  Vooral Meerkerk had in de eerste helft enkele kansen, maar konden dat niet verzilveren.

Rust en het staat nog steeds 0 - 1.

Genietend van het prachtige weer genoten de ouders op het terras van een kopje koffie of thee en de jongens kregen een bekertje oploslimonade. De ouders kregen amper tijd hun bekerjes leeg te drinken omdat de jongens alweer op het veld staan te popelen om met de tweede helft te beginnen.

De tweede helft vangt aan en er is een harde strijd gaande tussen de 2 teams. Naar ons idee was VVAC te hard en niet sportief aan het spelen en de scheidsrechter was partijdig. Allerlei tackles, duwen, zelfs onze jongen in de nek grijpen maar de scheids zag dat alles niet. Wel wanneer Meerkerk een duw of iets te hard inkwam, dan werd meteen een vrije trap gegeven. Wanneer VVAC ging wisselen werd het spel stilgelegd, terwijl het spel gewoon doorgaat wanneer Meerkerk een speler ging wisselen. Door al deze negatieve signalen kregen onze jongen steeds minder zin om er echt voor te gaan en daardoor kreeg VVAC meer kansen. Maar dankzij onze fantastische keeper konden de VVAC-ers hun kansen niet verzilveren. Het bleef 0-1.

Weer 3 punten erbij en een pluim voor al onze jongens. Ze waren van begin tot eind moedig en strijdvaardig. Ook heeft Jesse genoten van zijn eerste wedstrijd, welkom in het team !

Alleen wel beter naar elkaar kijken en overspelen, dat gebeurde nu veel te weinig.