Spannende wedstrijd

... (kopbal)

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

31 maart 2012 8:30

Vandaag mochten we lekker vroeg aan de slag, kwart voor acht verzamelen en om half negen ervoor gaan op het veld. Vandaag is het een heeeeeel stuk frisser dan vorige week en daarom hebben we 2 trainingsjassen geregeld voor de wissels.

De vader van Corné wees ons naar kleedkamer 11, maar dat was de kleedkamer van onze tegenstanders. We moesten naar kleedkamer 9. Was dit een strategische actie of gewoon stom ? Laten we het op een strategische actie houden ;-)

Enkele minuten voor half negen stonden zowel de jongens van GJS als onze jongen klaar om de wedstrijd te beginnen en om vijf over half negen vangt de wedstrijd aan. Meteen zet GJS de aanval in en kwamen best wel dicht bij ons doel maar gelukkig konden ze hun aanval niet afmaken. Na negen minuten speeltijd schoot Rowan de bal naar de linkerkant waar Timon staat en Timon schoot de bal naar Boyd. Boyd zag dat de linkerflank vrij ligt en ook Corne aanspeelbaar is en daarom schiet hij naar Corné. Jeremy gaat alvast naar een aanspeelbare positie vlak bij het doel, terwijl Corné langs de linkerlijn naar voren loopt. Corné ziet dat Jeremy vrij staat en maakt een perfecte pass tussen 2 tegenspelers door. Jeremy kreeg de bal perfect voor zijn voeten en hoefde de aanval alleen maar af te maken. De doelman staat alleen nog voor hem en Jeremy doet nu wat van hem verwacht wordt. Het staat 0-1. Helemaal top Rowan, Timon, Boyd, Corné en Jeremy, zo'n aanval is top en doe dat vaker. Ook Miron was goed bezig, tijdens deze aanval had hij zichzelf aan de rechterflank goed aanspeelbaar gemaakt. Wanneer het aan de linkerkant niet lukte, konden onze jongens aan de rechterkant een nieuwe aanvalspoging doen, goed gezien !

Het viel me op dat Jeremy waarschijnlijk een red bulletje op had :-), heel doordacht maakte hij zichzelf herhaaldelijk aanspeelbaar en volledig vrij van tegenstanders, waardoor hij ultieme kansen creeerde.

De 11 minuten daarna ging het over en weer, totdat de scheids de eerste helft affloot. Rust, bekertje limonade, even bijkomen.

De tweede helft vangt aan en snel is te zien dat we GJS onderschat hebben. Ze weren zich kranig en verdedigen achterin heel goed. Mijn complimenten. Na 9 minuten kon Boyd vanuit een corner de stand op 2-0 zetten en gek was het dat niet Meerkerk maar de GJS-ers strijdlustiger werden. Ze kregen het idee dat ze meer vat op de wedstrijd krijgen en dat was ook zo. Ze creeerde nadien kansen en konden dat ook verzilveren in de 35e minuut. Via een kopbal werd de stand op 1-2 gezet.

Boyd keek goed om zich heen en schiet goed over en Jeremy bleef volhouden zich goed aanspeelbaar te maken, alleen was het jammer dat Corné dat herhaaldelijk niet zag of wilde zien anders hadden we zeker meer doelpunten gemaakt. GJS zag mogelijkheden en gingen vanaf hun eerste doelpunt alleen maar beter voetballen. Met nog 5 minuten op de klok werd het toch wel heel spannend. Maak GJS de stand gelijk of gaan weer met 3 punten naar huis ? Dankzij het goede verdedigingswerk van Thijs, Bram, Timon, Judith en Rowan blijft de stand gelukkig op 1-2 staan.

We gaan weer met 3 punten naar huis, maar met een tevreden gevoel ? NIet echt !
Mijn mening is dat onze jongens te gemakkelijk beginnen te worden. Ze proberen niet meer met al hun inzet en al hun kunnen in balbezit te blijven en kijken ook niet zo goed meer naar elkaar. Ook zetten ze minder druk op de tegenpartij waardoor zij meer kunnen voetballen en kansen maken. Dat is ook terug te zien in de uitslagen tegen VVAC en vandaag GJS. Meerkerk is in staat met grote scores van ze te winnen, maar had de afgelopen 2 wedstrijden zelfs kunnen verliezen. Tijdens de afgelopen 3 wedstrijden heb ik slechts een paar momenten gezien dat ze goed naar elkaar kijken en passen. Maar dat mag niet een paar moment zijn, dat moet gebeuren tijdens de hele wedstrijd en dat deden jullie wel tegen Everstein !

Over twee weken moeten we tegen HSSC'61 en ook zij hebben met 5-1 gewonnen van Everstein. De vorige keer hebben wij met 4-2 van ze gewonnen, maar zij zijn alsmaar beter en beter geworden. Kortom als we over 2 weken spelen zoals nu, gaan we gegarandeerd verliezen en willen we dat ?

Natuurlijk niet ! We willen ongeslagen blijven !
Dus dame en heren....ga ervoor en oefen tijdens de training vooral op het naar elkaar kijken en overschieten. Alleen dat maakt Meerkerk F2 een steengoed team.!