Wederom een spannende wedstrijd

GJS F6

Corné Slagboom (scrimmage)
Jeremy de jong (intikker)

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

7 april 2012 9:00

Vanochtend liepen we richting 't Hoog en wanneer we naar boven keken zagen we donkere wolken. Het was nog wel droog, maar dat zal het waarschijnljk niet blijven.
Desondanks dat hadden we er veel zin in. In kleedkamer 4 kleden we ons om en krijgen nog wat positietips van onze coaches. Rond kwart voor negen gingen we naar het veld en inderdaad was het niet droog meer. Maar wat kan ons dat schelen !

Boyd en Rowan gingen wat inschieten. Bram, Jeremy, Judith en Corne stonden in een vierkant naar elkaar over te schieten, gecoached door Ferry. Myron, Timon en Thijs stonden in (andere) driehoek naar elkaar over te schieten, gecoached door Raymond.

Rond de klok van negen gingen zowel Meerkerk als GJS in positie te staan en de wedstrijd kan beginnen. GJS had er zin in, meteen waren ze strak naar elkaar over aan het spelen. De aanvallen waren goed en na enkele aanvalspogingen stond het in de 7e minuut verdiend 0-1. De Meerkerkers waren best wel verrast door het goede spel van GJS en wisten de eerste 10 minuten niet echt wat ze ermee aan moesten. Maar daarna begonnen ze weer grip op het spel te krijgen en gingen zelf beter voetballen. Daardoor kon Boyd in de 12e minuut een aanval afmaken en de stand op 1-1 zetten. Het moest ook zo zijn dat rond dat tijdstip het niet meer regende en het zonnetje begon zelfs door te breken.

Rust.....de stand staat op 1-1 en positief is dat Meerkerk de laatste 10 minuten weer het spel bepaalde. Maar onderschat GJS niet, duidelijk is te zien dat ze de afgelopen weken een heel stuk beter zijn gaan voetballen. En daardoor is het een interessante wedstrijd geworden.

10 minuten later begonnen de jongens met de 2e helft en zowel Meerkerk als GJS konden regelmatig door de verdediging breken en schotpogingen wagen richting het doel. Maar zowel Rowan als Ivan (de keeper van GJS) waren heeeel goed bezig. Aan beiden mijn complimenten. Na 7 minuten deed Meerkerk een aanvalspoging en maakte een afstandsschot richting doel en de bal werd door Ivan opgevangen maar stuiterde uit zijn handen. Vervolgens stuiterde de bal tegen de zij van Cornè waardoor het weer terugstuiterde richting doel. Daar had Ivan niet op gerekend waardoor de stand op 2-1 kwam te staan.

Door onze jongen werd goed verdedigd en goed naar elkaar overgespeeld. Dat ging een heel stuk beter dan vorige week. Leuk was het dat Cornè in de 39e minuut Jeremy kon aanspelen en Jeremy net even een tikje kon meegeven om de stand nog even op 3-1 te zetten.

Jongens en dame....nogmaals....heel goed gespeeld !
En Myron....je kan meer dan je denkt. Wees niet te bang tijdens het aanvallen.

Wanneer jullie volgende week winnen van HSSC'61 zijn jullie kampioen
en trakteren wij op patatjes.

Ga ervoor !