We zijn kampioen !!!!!

Corné Slagboom (scrimmage)

F-Pupillen (voorjaar), F2, 4e klasse 472

14 april 2012 9:00

Allemaal gingen we zo strak als een snaar vroeg naar bed. De volgende dag spelen we tegen HSSC'61 en die zijn de laatste tijd best wel goed geworden. We weten dat onze verdediging erg sterk is, maar zij hebben tijdens de laatste wedstrijden veel doelpunten gemaakt.

Allemaal - op één na, die kwam pas aanzakken rond 10 voor negen - waren we vroeg in de kleedkamers en maakten we ons op voor een spannend wedstrijd. Iedereen heeft er zin in en wil ervoor gaan. De jongens krijgen de spelposities en wat tips door en omstreeks 5 voor negen lopen we richting het veld om een balletje in te trappen.

De HSSC-ers gingen vol vertrouwen aan de slag en hadden al snel de overhand en met dat gevoel konden ze na 2 minuten de stand op 0-1 te zetten. Zoals vorige week liet dat Meerkerk niet koud en ging nog meer hun best doen om Hei-enboeicop te laten zien wat ze waard zijn. We staan niet voor niets bovenaan in deze competitie. Er werd meteen enorme druk gezet op de HSSC-ers en ze kregen nauwelijks meer de gelegenheid een balletje rond te tikken of een aanval in te zetten. In dit verhaal kan niet onopgemerkt blijven dat Bram, Thijs, Rowan, Timon, Jesse en Judith naar hun beste stonden te verdedigen. Helemaal Top !

En dankzij onze verdedigers (die ook in een aanvallende mode stonden, zelfs Jesse en Thijs kregen kansen om te scoren) kregen onze aanvallers meer balbezit en kansen. Deze kansen verzilverden ze ook in de 8e, 11e en 13e minuut. Niet alleen onze verdedigers verdienen een pluim, ook Boyd, Corné, Myron en Jeremy. Ze waren heel goed aan het voetballen, dus goed naar elkaar over aan het spelen.

Rust en met de stand op 3-1 kan het bijna niet meer missen dat we kampioen worden. Het bestuur werd tijdens de rust gevraagd het frituurvet alvast heet te maken.

Nog geen 10 minuten later vangt de 2e helft aan en tjjdens deze tweede helft heeft HSSC bijna geen kansen meer gekregen en was Meerkerk ze ruimschoots de baas. Met name omdat er heel goed werd overgespeeld. Diverse malen zette Meerkerk de aanval in, maar wilde het te mooi afmaken. Tip voor de jongens is om volgende week tegen Everstein meer afstandsschoten richting het doel te maken, het hoeft niet altijd een mooi afgewerkt doelpunt te zijn. Boyd en Corne hebben hiervoor schietkracht genoeg.

Boyd zette de stand na 30 minuten nog op 4-1 en de ouders en supporters maakten zich klaar om bij de 40e minuut veel kabaal te maken om onze kampioenen te huldigen.

Vooraf aan de wedstrijd dacht HSSC'61 3 punten binnen te halen en eerlijk gezegd dacht ik dat ook, maar Meerkerk heeft ruimschoots laten zien dat zowel HSSC als ik ze behoorlijk onderschat hebben.

Volgende week de laatste officiele wedstrijd en dat is tegen Everstein. Onderschat ze niet, maar als jullie spelen zoals vandaag kunnen we in deze competitie ongeslagen blijven.

Succes en gefeliciteerd kampioenen !!!