LAATSTE COMPETITIEWEDSTRIJD GEWONNEN DOOR MEERKERK 2

ASWH 3

Assist: Johan van Es
Theo van Zessen (penalty)
Johan van Es (kopbal)
Assist: Barry Boom

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

5 mei 2012 12:30

Priest, J.

Dat Meerkerk 2 haar laatste competitiewedstrijd won lag vooraf wel in de lijn der verwachtingen. ASWH stond en bleef op 3 punten uit 22 wedstrijden staan. Dit ASWH is dan ook terecht gedegradeerd, wat feitelijk al enkele maanden gelden bepleit was. Verklaarbaar is het dan ook wel dat er geen enkele beleving of bezieling op de mat werd gelegd door de Ambachters, waardoor Meerkerk het idee had een potje tegen bij elkaar getrommeld campingelftal te moeten spelen.

Meerkerk deed in ieder geval wat ze moest doen en dat was gewoon winnen voor het kampioenschap in haar gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Dat we daarbij afhankelijk waren van de uitslag van Hardinxveld – Stedoco, gelijkspel of verlies van Hardinxveld zou bij winst van Meerkerk immers het kampioenschap opleveren,  mocht geen leidende gedachte worden in het veld. Lekker voetballen zoals wij dat willen en de supporters een mooie pot voorschotelen was het doel, zoals elke wedstrijd. De uitslag 9-2 doet al vermoeden  dat het een vrij éénzijdige wedstrijd was.

Al na enkele minuten lag de 1-0 achter de Ambachtse doelman en het was goodold Bart die op aangeven van Johan de trekker overhaalde. Even later werd Theo omver gelopen in de zestien en hij tartte alle wetten van de voetbalwereld door zelf de penalty te nemen. En een ijskonijn als Theo verzilverde deze uiteraard, 2-0. Een kleine tien minuten later een kopgoal voor 3-0 van Johan op aangeven van Bart en het was dezelfde Johan die ook de 4-0 binnenschoot na een bal op de paal van Boet. ASWH kon door wat concentratieverlies  een tegentreffer noteren in de 42e minuut  Boet was wat ongelukkig in de afronding vandaag anders en wist maar één van zijn kansen te verzilveren voor de 5-1 vlak voor rust.

Er werd wel lekker gevoetbald maar er zat totaal geen spanning meer in de wedstrijd mede door het quasi nonchalante spel van een recreatieelftal zoals ASWH zich in het veld gedroeg. Nogmaals, alle begrip voor hun laconieke en quasi nonchalante houding maar voor ons was het in ieder geval geen leuke afsluiter.

In de rust wisten we al dat Hardinxveld riant voorstond en dat Stedoco een rode kaart had gekregen. De 2e helft werd daardoor plichtmatig afgewerkt en uiteindelijk afgesloten met een 9-2 eindstand. Jeroen met een onvervalste hattrick op aangeven van respectievelijk Barry, Theo en Sjoerd en Boet met zijn 2e van de dag op aangeven van Theo wisten het vijandelijke doelnet te doen bollen. Johan en Sjoerd waren in de rust al vervangen door Bennie en Edwin, waarna Jeroen na 15 minuten in de 2e helft Peter kwam vervangen die last had van een onwillige heupspier.

Als je na 22 wedstrijden bovenaan staat ben je terecht kampioen, dus vanaf dit medium Hardinxveld gefeliciteerd en tot volgend seizoen als wij elkaar weer minimaal 2 keer tegen komen in competitieverband.

Voor het eerst dit seizoen geen muziek in de kleedkamer na de wedstrijd, geen inhaken en geen sigaren na een overwinning. We hebben met z’n allen gestreden tot het eind en iedereen zat na de wedstrijd stuk door het gemiste kampioenschap. Dít is beleving, stuk zitten mag als je zo lang zo goed gevoetbald hebt en hebt meegedaan om de prijzen maar op het eind niet met die schaal in je handen staat. En ja het doet pijn als je op zo’n manier het kampioenschap misloopt. Wat dat betreft waren  de aangeboden soep met broodjes welkom om het lege gevoel weg te nemen. In de 3e helft na afloop konden we de kater definitief wegspoelen en bleek maar weer eens wat voor een fantastische vereniging SV Meerkerk is. De A-selectie o.l.v. de grote grijze geitenbreier Marcel van Steenis tapte naar hartenlust het ene na het andere biertje weg en de rest – en dat waren er veel - kon feestvieren met de kampioenschapselftallen 3 en 6, chapeau en bedankt bestuur en A-selectie.

We hebben de pijn dus achtergelaten en vervangen door honger. Honger naar winnen en naar meer. De groep is nu heel gretig om haar voetbal nog minimaal 5 potjes op de mat te leggen en lering te trekken uit het verleden. Zonder vallen kan je niet opstaan, we staan weer rechtop overeind en een mooier affiche om alles samen te laten komen in de nacompetitie om promotie naar de reserve Hoofdklasse is er niet.

Groote Lindt is de eerste tegenstander zaterdag 12 mei a.s. 14:30 uur. De heenwedstrijd zal in Zwijndrecht worden gespeeld en de return op 19 mei a.s. 14:30 uur op ’t Hoog. De jongens hebben heel het seizoen Meerkerk positief op de voetbalkaart gezet dus hopen wij dat zij daarvoor beloond worden in de vorm van jullie steun. Dus kom met zijn allen mee met de supportersbus naar Zwijndrecht en kom ons aanmoedigen want met 12 man tegen 11 wordt het voor ons minder moeilijk! Opgeven kan door mij een email te sturen: [email protected]

Forza Meerkerk!