Sv Meerkerk b1-Wieldrecht b1

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

5 mei 2012 10:30

Heus, L. de

Vandaag een wedstrijd tegen de B1 van Wieldrecht. Eerder dit seizoen hebben we bewezen dat wij zeker niet minder zijn dan Wieldrecht en na een bewogen wedstrijd namen we toen dan ook de 3 punten mee naar Meerkerk. Deze zaterdag stond er voor beide ploegen eigenlijk niks meer op het spel maar dat betekende niet dat wij de 3 punten niet in eigen huis wilden houden. Nadat we eindelijk begonnen (de scheids van de knvb was er niet?) begonnen we niet echt scherp. Toch was de wil er wel, en na een minuut of 5 nam Meerkerk ook het heft in handen. Met enkele gevaarlijke aanvallen en goede combinaties kwam Meerkerk goed uit de startblokken. De kansen werden in eerste instantie niet verzilverd maar het goede spel bracht hoop. Na een minuut of 25 kwam de verdiende goal dan toch, na een goede aanval kwam de bal bij Melvin terecht die erg vrij stond maar uit een moeilijke hoek de bal feilloos achter de keeper wist te schieten. Na de goal viel Meerkerk wat terug en kwam Wieldrecht steeds beter in haar spel. Wieldrecht wat een erg vervelende tegenstander was om tegen te spelen wegens het harde spel en het provoceren naar de tegenstander kwam zo’n 10 minuten voor rust via een frommelgoal op 1-1. Na een niet goed weggewerkte corner kreeg een jongen de bal op zijn scheenbeen en belande de bal in ‘de winkelhaak’.

In de rust zei Gert-Jan erop dat we er vol op moesten klappen en niet moesten verzwakken. Hoewel de 2e helft iets minder spectaculair was dan de eerste helft ging Meerkerk er volop voor. Helaas werd het spel vaak onderbroken (wel terecht) wegens de erg harde overtredingen van Wieldrecht. Desondanks deden wij geen gekke dingen. Hoewel we goed combineerden kreeg Meerkerk niet echt kansen. Als je hem zelf niet maakt dan valt hij er aan de andere kant erin en dat gebeurde dan ook. Na een hele grote gemiste kans van Wieldrecht counterden zij t naar de 1-2. Meerkerk wilde het hier niet bij laten en ging opzoek naar de gelijkmaker. Met opportunistisch spel werd het steeds gevaarlijker voor de goal van Wieldrecht en na enkele voorzetten die niet gevaarlijk waren werd de bal uiteindelijk goed terug gelegd op David die de bal met zijn ‘chocoladebeen’ de bal beheerst in de hoek wist de plaatsen. 2-2!. Na enkele aanvallen over en weer floot de sterk fluitende scheidsrechter voor het eindsignaal en eindigde deze pot in een remise.

Anne Baars

Mechiel en Chris konden vandaag helaas niet meedoen. Mechiel heeft pfeiffer en keelontsteking opgelopen wat natuurlijk heel erg vervelend is voor Mechiel. Chris heeft last van zijn stuitje en kamp hier al zo’n 2 weken mee. We hopen dat zij allebei weer zo snel mogelijk kunnen aansluiten bij de groep. Hopelijk kunnen Chris en Mechiel deze woensdag al aansluiten want dan staat de kraker op het programma voor de nacompetitie. Tegen wie is nog onbekend.