Meerkerk ijzersterk tegen Ste.Do.Co

Stedoco 1

...

11 augustus 2012 14:30

Vanmiddag nam Meerkerk het in de tweede oefenwedstrijd op tegen de kersverse hoofdklasser Ste.Do.Co. De meeste Meerkerkers waren er vooraf niet gerust op. Ste.Do.Co. met oud Meerkerk-trainer John Vink aan het roer zou weleens flink uit kunnen halen. De spelers en technische staf dachten daar heel anders over. Meerkerk speelde gelijk (1-1) en daar had helemaal niemand rekening mee gehouden. In de slotfase ontsnapte Ste.Do.Co zelfs aan een nederlaag.

Zoals een goed hoofdklasser betaamt, wenste ook Ste.Do.Co gebruik te maken van snel veldspel. Om dit te kunnen bereiken, kreeg het veld vooraf nog even een douche. Echt voordeel leverde het de thuisploeg niet op en verder dan een paar pogingen voorlangs het doel van Wilco den Tuinder kwamen de mannen van John Vink niet in de eerste helft. Ook de corners leverden niet of nauwelijks gevaar op. Meerkerk kon het tempo uitstekend bijhouden al wist het net als Ste.Do.Co weinig gevaar te stichten in de doelmond. De 0-0 stand bij rust vormde een goede afspiegeling van het gebodene.

De tweede helft was nog geen minuut oud toen doelman Lex Kramers zich verslikte in een voorzet, en  na een slappe inzet de bal achter zich het net zag belanden. Het siert Lex dat hij zich hierdoor niet van de wijs liet brengen, want dankzij een paar voortreffelijke reddingen kwam Ste.Do.Co deze middag niet meer aan scoren toe.

Ste.Do.Co kon maar kort genieten van de voorsprong, want het was good-old Patrick Vuurens die nog in dezelfde minuut de gelijkmaker (1-1) namens Meerkerk op het scorebord bracht.

Naast een goed optreden van beide keepers aan Meerkerk-zijde, mag ook de rest van het team trots zijn op het resultaat. De verdediging stond als een huis en de gevaarlijke voorhoede van Ste.Do.Co, die toch al menige ploeg hoofdbrekens heeft bezorgd kreeg geen centimeter ruimte van de laatste linie van Meerkerk.

Het middenveld met aanjager Pascal Boom stond zijn mannetje. En wat te zeggen van de voorhoede. Het had zelfs niet veel gescheeld of Meerkerk had het potje uitgehaald. Zo kreeg Johan van Es alleen voor de keeper een mooie mogelijkheid. Keeper Ruud de Groot wist dankzij goed uitlopen erger te voorkomen voor de thuisploeg. Twee minuten voor tijd was de keeper van Ste.Do.Co. wel kansloos. Dit keer bracht de lat redding. Een ziedend schot van Mark van Zanten kwam via de onderkant van de lat weer terug in het veld. Zo kwam een einde aan een mooie middag, waarbij Meerkerk knokte voor iedere centimeter. De gezichten aan Ste.Do.Co kant stonden na afloop op onweer.

De mannen van John Vink wachten net als Meerkerk nog steeds op hun eerste overwinning in de oefencampagne, Al zal het gelijkspel door Meerkerk toch als winst worden gevoeld. De glimlach op het gezicht van trainer Bert Buizert was veelzeggend. Dinsdag a.s. wacht de volgende krachtmeting thuis tegen IJFC uit IJsselstein.

AdG