Eerste zege in pril seizoen is een feit

IJFC 1

14 augustus 2012 19:30

J. van Rumpt

Ieder seizoen begint met oefenwedstrijden. Kijken we naar de resultaten dan zit het met de opbouw goed. Na verlies in de eerste wedstrijd volgde een gelijkspel in de tweede match en u raadt het al. De derde wedstrijd kwam Meerkerk als winnaar van het veld.

In de eerste helft was tegenstander IJFC eveneens spelend in de tweede klasse iets sterker. Het leek of Meerkerk de wedstrijd tegen SteDoCo nog in de benen had zitten. Na een half uur spelen openden de IJsselsteiners de score via een strafschop. Doelpuntenmaker Patrick Schreuder. Hierbij bleef het tot de rust.

Na de pauze begon Meerkerk toch iets feller van zich af te bijten en na een half uur spelen was het Patrick Vurens die zelf de combinatie opzette met Ruud Vink, om vervolgens zelf als afmaker te fungeren. We speelden inmiddels een half uur in de tweede helft. Nog geen twee minuten later stond Patrick Vuurens opnieuw aan de basis van Meerkerks tweede doelpunt. Een mooie crosspass op Guus Vreeswijk werd door Guus keurig verwerkt en omgezet in de 2-1. De donker begon in te vallen en na veertig minuten floot scheidsrechter Van Rumpt terecht voor het einde van de wedstrijd.  Meerkerk kan zich op gaan maken voor de beker. Zaterdag speelt Meerkerk de eerste wedstrijd in de poule in Herwijnen tegen Herovina.

AdG