Thuis tegen Heukelum

Heukelum D1

29 augustus 2012 19:15

Terry van Ooijen

Vandaag stond alweer de tweede oefenwedstrijd van deze nog prille oefencampagne op het programma. Vanavond was het zwart/geel tegen rood/wit.

Een andere en ook een iets sterkere tegenstander dan afgelopen zaterdag. Heukelum speelt namelijk net als wij in de derde klasse, dus was vanavond een mooie tescase om te zien waar we ongeveer staan. We begonnen met wat positiewisselingen om te kijken wie nu waar het beste tot zijn recht komt, maar ondanks deze positiewisselingen begonnen we met sterk positiespel aan de wedstrijd. Heukelum kreeg echter één kans en die wisten ze meteen binnen te schieten. Wie dacht dat onze jongens in paniek zouden raken door deze tegentreffer heeft het mis. Binnen 5 minuten wisten wij zelf ook te scoren en heel snel daarna namen we zelfs de voorsprong al in handen.
Deze voorspong bracht echter geen rust in ons spel en er ontstond een ietwat rommelige fase. Voor de rust wisten we echter nog een goal te maken en de werdstrijd was gespeeld. Dachten we tenminste..............

Het plan was om de voorsprong in de tweede helft rustig uit te gaan bouwen, maar vooral in het eerste deel van de tweede helft was er maar één ploeg die werkelijk voetbalde en dat was Heukelum. Het werd dan ook vrij snel na rust 3-2 en toen was het plotseling weer een echte wedstrijd. Pas in het tweede deel van de tweede helft wisten we onszelf enigszins onder de druk van de tegenstander uit te voetballen en dus ook de, overigens dik verdiende, overwinning over de streep te te trekken.

Kort samengevat: de eerste helft op basis van positiespel gewonnen en de tweede helft op basis van strijd en knokken voor elke grasspriet.

Dik verdiend en complimenten voor de strijdlust en het harde werken voor elkaar!

Zaterdag wacht een andere tegenstander in de bekercompetitie.

Tot dan!