NUTTIGE BEKERWINST VOOR SV MEERKERK 2

Mannen beker reserve poule, 2, Groep 2 10

18 augustus 2012 14:30

Wijnings, R.A.J.

De traditionele absentie van spelers speelde vandaag een grote rol. Absentie door festivalbezoekers is bij veel clubs in de regio en waarschijnlijk in heel Nederland het geval. Tel daar late of nog gaande vakanties én blessures bij op en je hebt het over de afwezigheid van een complete wedstrijdselectie. Gelukkig waren de A-junioren bereid hun oefenwedstrijd te verzetten, waardoor wij de 2e jaars Floren Streefkerk, Jesse van de Wal en Mark Reitsma en de 1e jaars Jesse van Putten en Jelle van de Dries meekregen.
Met 14 spelers, Gerald Boom als de eveneens afwezige Michel Snoey en met Appie en Arwin (onze nieuwe collega) reisden we af naar Werkendam. Het was even puzzelen maar we wisten toch een goed team op de been te brengen:
Lex Kramers - Bas Krul - Robert Sterk - Wilco Bruijnes - Jesse van de Wal - Jeroen de Waard - Floren Streefkerk - Tim de Jong - Mark van Zanten - Bart Bakhuizen - Mike Kersbergen
Het begin was weifelend en dat was niet onlogisch, er stond weer een heel ander team in het veld als de vorige keer en dat is niet ideaal. Daarom benaderden we deze wedstrijd  als een herstart van de voorbereiding en legden we de nadruk op de basis: strijd met en voor elkaar, een goede organisatie, lef en durf tonen en een grote wil om te winnen. Na 10 minuten stond het team goed en werden de 1e snelle combinaties op de mat gelegd. We waren baas op het veld, maar Kozakken Boys was wel een goed team dat bij vlagen goed combineerde. De ervaring van Lex Kramers, Robert Sterk, Jeroen de Waard, Mike Kersbergen en Bart Bakhuizen bracht ons de rust aan de bal, Wilco Bruijnes deed het buiten verwachting goed centraal achterin, Jesse van de Wal een rasvoetballer met een goede mentaliteit, Tim de Jong een ongepolijste controleur met een bonk energie op het middenveld, Floren Streefkerk en Mike Kersbergen speelden zeer gedreven en waren heel aanwezig en Mark van Zanten was vaak en goed aanspeelbaar, een rustpunt aan de bal en fungeerde daarbij als aangever en afmaker. Het grootste winstpunt was echter de terugkeer van Bas Krul. Als vanouds schakelde hij zijn directe tegenstander uit en deed aan de bal goed mee. Dat wat hij zo lang zo goed heeft laten zien aan het Meerkerkse publiek kwam er eindelijk weer uit en voor Bas is het ook een teken dat hij het nog steeds kan.
De ploeg voetbalde, streed, accepteerde elkaars fouten en - heel belangrijk - ze probeerden ze gelijk met en voor elkaar te herstellen. De doelpunten vielen allemaal in de 1e helft door Floren (assist Mark), Jeroen en Mark (assist Floren). In de rust en tijdens de drinkpauzes werden met name de jonkies voorzien van tips welke ze tot zich namen en ook gebruikten. De 2e helft werd slim met zo min mogelijk energie uitgevoetbald waar wij goed uitgespeelde kansen niet benutten. Dat was dan ook het enige minpuntje van de wedstrijd.
Donderdag 23 augustus as spelen we op 't Hoog de 2e bekerwedstrijd tegen Sliedrecht, aanvang 18:45 uur en zaterdag 25 augustus de 3e wedstrijd tegen en in Vuren om 12:30 uur.
Het seizoen is weer begonnen!

Hieronder een link naar het ietwat witrood gekleurde wedstrijdverslag van Kozakken Boys: