NIPTE OVERWINNING VOOR SV MEERKERK 2

Mannen beker reserve poule, 2, Groep 2 10

23 augustus 2012 18:45

Zwan, P. van der

De 2e poulewedstrijd voor de districtsbeker werd nipt gewonnen met 2-1. Het venijn zat hem in de staart want Meerkerk keek tot de 85e minuut tegen een 0-1 achterstand aan en dat was geheel aan onszelf te wijten.

Weer was de opstelling anders en dat bevordert de autimatismen en dus het spel  niet. De passing was onzorgvuldig, het baltempo te laag, er werd niet goed bewogen, etc. Dan wordt het heel moeilijk goed voetbal op de mat te leggen. Bepaalde fases begon het er op te lijken, maar dan vielen we toch weer terug. Het spel was onrustig en de 0-1 was daar een voorbeeld van. Een opeenstapeling van wilde acties leidde ertoe dat de bal ingeschoten kon worden, Lex redde en Jacco trachtte de bal te ruimen maar schoot deze tegen een Sliedrechter op en de bal rolde ons doel in. Comedy Capers geheel naar het spelpeil in de 1e helft.

In de rust moesten Thomas en Bart er geblesseerd af en kwamen Guus en Joey hen vervangen. In de 2e helft werd het spel langzaam beter, maar bleven we simpele ballen inleveren en waren we bij vlagen nog steeds onrustig. Sjoerd kwam Jeroen aflossen, Benjamin kwam voor Mark en even later maakte Gerald zijn rentree na 6 maanden blessureleed. Alle wissels gaven hun visitekaartje af en dat betaalde zich uit in de laatste 20 minuten. Toen hanteerden we een hoog tempo, waarbij we eindelijk de snelle aanvallen lieten zien die ons zo kenmerkten vorig seizoen. Guus werd vrijgespeeld maar zijn inzet belandde op de paal en de rebound kon door de keeper tenauwernood worden gered.

Even later was het weer Guus die goed werd weggestuurd op links. Diens voorzet op maat werd door Sjoerd knap in de verre hoek gevolleerd. 1-1 en nu gingen we vol voor de winst in de laatste 5 minuten. Na weer een snelle aanval was het nu Boet die 1 op 1 in de zestien werd gevloerd en penalty. Guus schoot dit buitenkansje onberispelijk in voor de winnende 2-1.

Resumerend waren de eerste 70 minuten ondermaats en de laatste 20 minuten de norm.
 Er is nog veel werk aan de winkel, niet onlogisch door de continue mutaties.

Zaterdag as spelen we uit bij Vuren om 12:30 uur. Daar zal het doel zijn winnen. Met beter voetbal dan tegen Sliedrecht 3.

RdH