eerste punt

8 september 2012 9:00

Wilco Bruynes

Hallo allemaal,

Na twee bekerwedstrijden en een vr.schappelijk duel ging het vanmorgen dus om het ''echie". Na een week van serieus trainen stond het duel tegen Peursum E1 op het programma. Onze boys stonden er goed op, zoals ze dat in mooi voetbaltaal wel eens zeggen. Het is voor de jongens en uiteraard ook de leiding altijd weer spannend hoe het niveau van de tegenstander is. Je hebt als voetbalvereniging ieder seizoen weer te maken met verschuivingen van spelers die overgaan naar zeven/elftallen. In vergelijking met vorig seizoen is onze E1 ook totaal verandert. Dat betekend dat de jongens ook aan elkaar moeten wennen, zowel binnen als buiten de lijnen. Ik zal U gerust stellen, ik denk dat we een leuk seizoen tegemoet gaan. De wedstrijd nu: Het niveau wat ik al eerder aanhaalde was vandaag ongeveer gelijk, en dat hebben we qua spanning geweten ook!!! We begonnen goed aan de wedstrijd, er werd vroeg druk gezet op de tegenstander waar we deze week ook op getraind hebben en het wierp z,n vruchten af. Na goed samenspel ronde Yanniek keurig en beheerst af, 1-0. Maar vijf minuten later werd het weer gelijk omdat onze tegenstanders ook goed combinatievoetbal in huis hadden. Net voor rust maakte Milan ook goal dus gingen met een 2-1 voorsprong op de welverdiende limonade af. Na rust een iets ander beeld, omdat de zon z,n werk goed begon te doen en het al knap warm werd op de akker kregen de boys langzamerhand last van vermoeiingsverschijnselen. De jongens van Peursum waren wat groter en sterker dus de druk nam toe. Gelukkig hebben we in onze keeper Ruben een geweldige sluitpost die met een paar prachtige reddingen ons vandaag op de been hield. Ons opponent scoorde jammer genoeg nog wel een keer, maar de 2-2 uitslag was in mijn ogen terecht. Het aplaus wat de boys kregen na het laatste fluitsignaal was daarom ook welverdiend. kortom, het eerste punt is binnen.

gr, arwin