DE ALLEREERSTE WEDSTRIJD EINDIGT IN EEN GELIJKSPEL!

SV Meerkerk JO9-3JM

vv Sliedrecht F7

F-Pupillen beker poule, F2, Groep 1 100

25 augustus 2012 9:00

Voor veel pupillen was dit de eerste of tweede wedstrijd ooit in teamverband. Een heuglijk feit dus waarvan alle ouders en veel opa's en oma's en broertjes en zusjes getuige van waren. Als ouder zijnde daalden mijn gedachten ook af naar vroeger, toen ik ooit in 1977 mijn allereerste wedstrijd in de F-pupillen speelde. Wat zag ik ernaar uit en wat was ik trots dat ik voetballer was! Net als vandaag was de uitslag niet gunstig maar daar gaat het ook niet om.

Waar het wel om gaat is dat die knulletjes van 5 jaar oud  plezier hebben en houden. De uitslag van de wedstrijd viel afgetekend uit in het voordeel van Sliedrecht F7, 2e jaars pupillen en in de leeftijdscategorie 7 jaar! Het fysieke en voetballende verschil was groot maar dat team is ook ooit begonnen zoals SV Meerkerk F3. Het komt dus allemaal goed met onze knulletjes.

De afsluitende penaltyserie werd wél gewonnen met 3-2 tot grote vreugde van de jongens! Riley hield 4 ballen tegen!

En hoe reageer je nou tegen de pupilletjes als ze net zó verloren hebben?

Daley zei: nou trainer we hebben gelijkgespeeld want Sliedrecht heeft de wedstrijd gewonnen en wij de penalties, 1-1 dus!

We moeten het voetbal vooral niet moeilijker maken dan het is.

Dus Lars, Jayden, Sem, Wessel, Cesco, Sten, Martijn, Daley en Riley: goed gedaan!

Volgende week verzamelen we op de parkeerplaats van sportpark 't Hoog om 08:30 uur, want we spelen in Lexmond om 09:15 uur tegen Lekvogels.

De trainer