We mogen weer!

IJFC D3

25 augustus 2012 12:00

Gerrit van Os

Na exact 12 dagen voorbereiding, waarin we 5 keer als (nieuwe) groep hebben kunnen trainen, stond vandaag de eerste (oefen)wedstrijd op het programma.  De sfeer in de groep is vanaf dag 1 al prima en dat bleek ook bijvoorbeeld wel uit het feit dat iedereen ruimschoots voor het verzameltijdstip al aanwezig was op ’t Hoog. Ze stonden te popelen!

Meteen vanaf de aftrap werd er goed en geconcentreerd gespeeld. De bal ging van voet tot voet en geduldig gingen de mannen (en een dame) op zoek naar een gaatje in de verdediging van de tegenstander. Het was erg leuk om naar te kijken, helaas wilde het doelpunt, ondanks de vele kansen, niet heel snel vallen, maar je voelde aan alles dat dit simpelweg niet uit kon blijven. In de 22e minuut werd de ban gebroken en viel dan tocht het eerste officiële doelpunt van het seizoen 2012-2013. Het doelpunt bracht echter geen rust in het team en daarna hadden we even een wat rommelige fase, maar daarna bleven we doen wat vanaf de aftrap al zo deden, namelijk naar elkaar overspelen en blijven kijken naar de vrije man! Uiteindelijk gingen we rusten met een zeer verdiende 3-0 voorsprong.

Nagenoeg vanaf de aftrap wisten we ook meteen het vierde doelpunt te maken en daarna zijn we niet meer in de problemen geweest. We bleven de bal echter goed overspelen en ondanks de riante voorsprong ging niemand voor eigen succes en ook dat is een dikke pluim waard. Al met al een leuke eerste wedstrijd.

Woensdag spelen we thuis tegen een andere en misschien wel sterkere (?) tegenstander.

Tot dan!