SV Meerkerk B1 – De Alblas B1

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

15 september 2012 10:30

Deurwaarder, W.J.

Het was zaterdag 15 september en het was een prachtige nazomer dag. Tijdens de bespreking had de trainer een hard hoofd in een sterk begin, omdat er de vorige dag een érg gezellig feestje was en waaronder een paar spelers van de B1 aanwezig waren. Na het oppep filmpje en de warming up kon de wedstrijd beginnen. En binnen 2 minuten was het raak, Anne die een prachtige strakke cross pass à la David Beckham gaf waardoor Joop de bal kon aannemen, zijn tegenstander uitkapte en scoorde, 1-0 was de stand. Het ging prima, we speelden leuk voetbal, maar het stond ‘nog’ maar 1-0. Maar toen kreeg Meerkerk een corner. De bal kwam voor, Mechiel die wilde koppen, maar de bal schampte en de bal kwam voor de voeten van Joop die de bal erin schoot. 2-0 was de stand. Na wat steekballetjes van Joop kreeg Sander nog een paar kansen, maar die werden niet verzilvert. Tot net voor de rust, Joop gaf een steekbal op Sander die hem via de kluts de goal in schoot, 3-0.

Het was rust, er werd gewisseld en de 2e helft kon beginnen, we speelden ronduit slecht, we creëerden nog wel 1 of 2 kansjes, maar veel goeds was er voor de rest niet. De Alblas kreeg ook niet echt veel kansen, maar scoorde toch de 3-1, maar dat mocht niet baten want het bleef daarbij. De 3 punten zijn binnen en een goede 1e helft dus ik denk dat we tevreden mogen zijn.

Joop Friedeman.