Stroef potje

Rijsoord E1

Milan van Dijk (intikker)
Arno de Jong (schot)

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse E08

15 september 2012 9:00

Wilco Bruynes

Hallo allemaal,

Niet dat ik een hekel aan m'n werk heb, integendeel zelfs, maar als op maandagmorgen vroeg die irritante wekker z,n werk doet is het altijd weer even verleidelijk om dat ding met een rotgang door de ramen te smijten. Zaterdagsmorgens
is dat een heel ander verhaal. Samen met je zoon op de fiets naar het voetbalveld, dat is een van m'n favoriete momenten van de week, zeker als de zon schijnt en onze boys nog thuis moeten voetballen ook.
De wedstrijd nu, Rijsoord E1, een onbekende voor ons, wat we wel weten is dat ze zes E tjes hebben en dat die jongens vorige week acht keer gescoord hadden. Een tegenstander om rekening mee te houden dus. Afgelopen week is er weer goed getraind door onze jongens dus we waren er klaar voor. Nadat onze scheids Wilco voor de eerste keer floot doken de jongens erop en namen meteen het initiatief. Zonder te overdrijven, maar zelden heb ik zo genoten van het voetbal van de E1 in dit eerste kwartier! Al snel namen we de leiding door een mooi opgezette aanval die Milan netjes afronde. Rijsoord liet  gedurende de eerste helft ook steeds beter voetbal zien en scoorde helaas ook drie keer. Iedereen wil altijd winnen natuurlijk, maar op basis van de eerste helft, die van een behoorlijk niveau was waren de trainers meer dan tevreden ondanks de 1-3 ruststand. Graag zou ik zo positief gestemd doorgaan over de tweede helft, maar HELAAS!! geen schim van de eerste helft, de ballen kwamen niet meer aan, de koppies gingen hangen en Rijsoord profiteerde daarvan. We hebben uiteindelijk met 3-7 verloren omdat Arno nog een keer keurig scoorde. Het enige excuus is misschien dat onze tegenstanders vaak fysiek sterker zijn, dus ook meer lucht hebben. De aankomende week dus een schone taak van de trainers om te trainen op mee terugverdedigen en je niet zomaar gewonnen te geven. Die koppies moeten omhoog blijven, ook in de tweede helft want voetballen kunnen we, daar hoef je geen Cruijff voor te heten om dat te kunnen zien.

gr, arwin