Nieuw Lekkerland B1 - SV Meerkerk JO17-1

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

22 september 2012 10:30

Heus, L. de

Vanochtend moesten we al om 9 uur op het veld staan en voordat we bij de 2de bestuurkamer kwamen, had Mechiel al het voornemen om vandaag alleen maar positief te coachen. Dit gaat Mechiel natuurlijk nooit waarmaken, dus dacht Leon laten we er dan maar een weddenschap van maken om een zakje chips. Na de tactiek te hebben besproken, gingen we richting Nieuw Lekkerland. We wilden vandaag ons puntenaantal verhogen naar 9 punten in 4 wedstrijden.

Jammer genoeg verloor Mechiel deze keer de toss, dus moesten we zelf de aftrap nemen en konden we onze tactiek niet laten zien. Maar zoals gewoonlijk scoorden we weer binnen 3 minuten en deze goal kwam zelfs uit een corner! Een goede corner van Melvin, die vandaag elke vrije trap en corner op het hoofd van een meerkerker legde, kwam door de kluts bij Joop, die daar nooit moeite mee heeft en hem beheerst onder de keeper het netje in schuift. Dus Johnie was zijn zakje chips al weer kwijt aan Joop.

Na de 0-1 zakten we wat in en werd het positiespel er niet beter op. We creëerden wel wat kansjes, maar dit werden geen grote kansen. De tegenstander was toen iets gevaarlijker als ons, door de corners die ze kregen. Meestal werden ze weggekopt of werden ze onschadelijk gemaakt door de altijd goed keepende Niek.

Maar 10 minuten voor rust kwam er een mooie aanval op links tussen Joop, Mechiel en Anne (sorry als ik iemand vergeet!), die Anne er heeeeeel mooi inschoot. Waar normaal Joop of Sander de voorzet geeft,  ziet Anne dat de keeper iets te ver voor zijn doel staat en Anne maakt dat foutje genadeloos af. Hij schiet hem prachtig over de keeper in de verre hoek.

Het stond nu 2-0 en dit was ook de ruststand, maar dit maakte het voor ons niet minder spannend, want hoeveel keer hebben wij in deze competitie de tegenstander laten terugkomen in de 2de helft? Na de limonade op te hebben, gingen we weer door de spelerstunnel naar buiten. Gelijk toen het fluitsignaal klonk, gingen we verder met vol druk geven.

Dit leidde binnen 2 minuten tot een prachtig aanval op links, waarbij Joop de bal voor Joep klaarlegt. Joep schiet hem beheerst in, maar de keeper tikt hem met zijn vinger-toppen net uit de hoek. We gaan weer verder met druk zetten, maar we geven toch een corner weg. De verdediging wordt neergezet, maar als de corner genomen wordt kunnen 3 Nieuw Lekkerlanders hem vrij inkoppen (Mechiel scoorde misschien jouw man? Haha). Ze falen niet en daarom is de spanning weer terug in de wedstrijd: 2-1. Nieuw Lekkerland wil doordrukken maar dit lukt niet, want met niet al te best positiespel komen we nog wel dichtbij het doel. Als de bal door de kluts terecht komt op randje zestien weet onze aanvoeder er wel raad mee. Mechiel schiet hem netjes tegen de touwen en kunnen we weer rustiger ademhalen.

Joop die vandaag weer sterk speelde, maakte weer eens een paar panna’s bij zijn tegenstander. Maar ja zijn tegenstander die wist daar wel raad mee en schoffelde Joop een paar keer tegen het kunstgras. Net op het moment dat wij de wedstrijd lekker uit willen voetballen, valt de 3-2.

Er komt een voorzet van rechts in de zestien en de spits van Nieuw Lekkerland kan vrij inschieten, omdat er geen enkele speler van Meerkerk erbij te vinden was. Zoals gewoonlijk had Mechiel hierbij wel wat (negatiefs) te melden, dus had Leon zijn zakje chips officieel binnen!. De spanning komt terug in de wedstrijd en dat is nou net wat wij niet erg plezierig vonden.

Wij hebben de betere kansen maar we maken ze niet af. Levi en William die ook heel dreigend waren vandaag kwamen met goede voorzetten, maar die net niet afgemaakt konden worden. Verder speelde Daan, Jesse en Sander weer een goede wedstrijd waarin ze hun persoonlijke duels weer wonnen en zorgden voor dreiging voorin en rust achterin.

Maar gelukkig ontsnappen we aan een gelijkspel en scoort Joop de 4-2 door 3 tegenstanders uit te dollen en een een-tweetje te maken met Joep. Hij krijgt daardoor weer de bal waardoor die (weer) één man uitdolt en de bal beheerst in de rechterbovenhoek schiet.

Hierna klinkt ongeveer het fluitsignaal wel en kunnen de 3 punten (en nog niet het zakje chips, omdat Mechiel geen geld bij zich had) weer mee in de tas naar Meerkerk. Nu staan we derde met 9 punten uit 4 wedstrijden. Volgende week wacht weer een echte topper tegen Dubbeldam thuis om half 11. De nummers 1 en 2 moeten ook tegen elkaar en als die gelijk spelen en wij pakken de winst, staan we bovenaan. Maar hoe makkelijk dit te zeggen is, hoe lastiger het is om dat te doen.

Leon de Leeuw.