Groot Ammers E1 - SV Meerkerk JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse E08

22 september 2012 8:30

Hallo allemaal,

Deze zaterdagmorgen begon voor onze strijders van de E1 wel erg vroeg. De uitwedstrijd tegen Groot-Ammers E1 stond vandaag op het programma. Het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter zou echter al om 08.30 uur klinken, dus ging de wekker bij de meeste van ons al voor zevenen. ''Pluk de dag'' of  ''De morgenstond heeft goud in de mond''  voorbeelden van oud- Hollandse gezegde die al eeuwen ''Een waarheid als een Koe" zijn. Als je dan niet  ''Met de kippen op stok gaan'' of  '' Een gezonde boerennacht maken'' toepast is het best even pittig op de vrije zaterdagmorgen. Genoeg met de gezegde voor nu, door met de wedstrijd.
Zoals al eerder gemeld is het eerste klas niveau waar onze jongens in spelen vrij zwaar. Iedere wedstrijd weer moeten onze boys vol aan de bak, zo ook vandaag.
Groot-Ammers was op papier een sterke tegenstander, en helaas niet alleen op papier.
Toch complimenten voor de jongens dat de eerste helft winnend werd afgesloten. Een prachtige lob van Yanniek zorgde voor de 0-1 ruststand. Er werd met man en macht verdedigd tegen het sterke Ammers maar af en toe kwamen we er zelf ook uit met mooi en verzorgd combinatievoetbal. De tweede helft was echter voor Ammers.De pijp was bij de meeste wel leeg na de eerste helft waar veel arbeid was geleverd. Er werd vijf keer tegen gescoord waardoor Ammers terecht de wedstrijd won. De koppies moeten ook na de wedstrijd wel omhoog blijven, want soms is de tegenstander nu eenmaal sterker. Blijven trainen, dan komt het echt wel goed!

gr, Arwin