ZWAAR TELEURSTELLENDE TEAMPRESTATIE IN ZEELAND

Arnemuiden 3

Mark van Zanten (intikker)

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

29 september 2012 14:30

Borgt, P.B.F v.d.

Met een touringcar vertrokken we klokslag 11:30 richting Zeeland, zwaarbepakt met voor een 2e elftal prima verzorgde randvoorwaarden. Met 6 afwezigen was het toch puzzelen waar we uiteindelijk laat en met medewerking van Bert Buizert een op papier goed elftal konden opstellen.

Met 3 uit 4 waren we vooraf gebrand op een goed resultaat. En de start was daarom bemoedigend, we lieten de bal goed gaan en er was telkens een Meerkerker die zich goed aanbood. Het stroperige veld en het lange gras bemoeilijkte snel circulatievoetbal, maar was uitermate geschikt voor het countervoetbal van Arnemuiden. Veelvuldig werd bij hen de lange bal gehanteerd waarna ze snel bijsloten.

Via schoten vanuit de 2e lijn en via een 1 op 1 met de keeper werden we gevaarlijk en het was wachten op het doelpunt van Meerkerk. Uiteindelijk was het Mark van Zanten die de bal tegen de touwen joeg uit een assist van Joey van Putten. Gek genoeg was dit het sein voor Meerkerk om gas terug te nemen en daar gaan we niet goed mee om. Er werd niet meer bewogen, waardoor we veelvuldig met de bal liepen en veel balverlies leden. Arnemuiden werd door ons in de wedstrijd gezet. Toch hadden we kansen op de 0-2 maar wellicht door het gas terugnemen werden deze gemist. Het fel brandende vuurtje was een laf waakvlammetje geworden. Spelers begonnen elkaar negatief te benaderen en alles bij elkaar opgeteld kostte ons dat de kop. Uit een vrije bal kon de spits de bal vrij inkoppen en stond iedereen naar elkaar te kijken. 1-1.

Onbegrijpelijk om te zien hoe we stoppen met voetballen want dat kunnen we zo goed. Met 3 uit 4 is gas terugnemen tegen een directe degradatieconcurrent dodelijk. In de rust waren aanwijzingen schijnbaar niet nodig. De 2e helft zou dus blijken hoe het wel moest. Het moet gezegd, we speelden beter en we gingen de strijd aan. Echter speelden we bij fases te gehaast, slordig en te moeilijk op dit veld waardoor we veel energie verspilden in het heroveren van de bal. Een getergde Barry Boom bracht weer gif in het spel door simpelweg te strijden en de bal simpel aan te nemen en te spelen i.p.v. het te geforceerd te mooi of moeilijk te willen doen. Op terechtwijzigingen van de ervaring begint de jeugd tegenwoordig met ja maar. Mondig mag je zijn, geen probleem, maar als we als staf en aanvoerder(s) dingen willen aanreiken dan zijn die bedoeld om spelers individueel en dus het team beter te laten functioneren. Onze status is de 4e plek van onderen en dat is voor de groep met al onze kwaliteiten ondermaats.

We weten dus schijnbaar hoe het wel moet, maar feit is dus wel dat we in de 2e helft niet bij machte waren om te scoren. De strijd was er nu wel, speltechnisch was het pover maar het meest teleurstellende is het gebrek aan onderling respect en de intonatie hoe dat verbaal geuit word tegen elkaar tijdens de wedstrijd.

De teleurstelling is veel groter dan 2 punten.

Volgende week wacht ons Sleeuwijk 2 dat prima presteert, ondanks het gemis van 5 basisspelers en 2 rode kaarten, kan niet anders dan dat ze daar goed met elkaar omgaan, wisten zij Nivo Sparta op een gelijkspel te houden.

RdH