DE WOLFJES GROMDEN AL MAAR BIJTEN NU OOK!!

Peursum F3

SV Meerkerk JO9-3JM

F-Pupillen beker poule, F2, Groep 1 100

29 september 2012 8:30

De bekerwedstrijd tegen Peursum F3 werd een heuglijk feit, want de allereerste overwinning voor de eerstejaars F pupillen is daar!

De wolfjes moesten even wennen om te jagen op kunstgras. Daley en Thijs wisten samen 4 x net niet te scoren en omdat we uitgleden op dit gekke gras kon een tegenstander na10 minuten op keeper Lars af. Lars kwam goed zijn doel uit maar de bal werd wel heel goed ingeschoten, 1-0. Oh, oh zou je denken na de afgelopen wedstrijden, maar nee hoor! De wolfjes, gromden, zetten aan en vielen de tegenstander aan, net zoals ze op de training tegen elkaar doen. Nog voor rust wist Thijs 2 keer en Daley 1 keer te scoren. De ranja mochten we dus met een ruststand van  1-3 opdrinken.

Na complimenten voor het heel goed keepen en uitschieten, het goede verdedigen van alle wolfjes en het goed voetballen en overspelen, had de trainer nog een paar aanwijzingen waar de wolfjes goed naar luisterden. In de 2e helft wist Thijs nog maar liefst 3 keer te scoren! Hij lijkt wel een waarzegger want hij vertelde voor de wedstrijd dat hij vijf doelpunten zou maken...

Daley scoorde ook nog een keer en gaf een goeie pass op Thijs die de bal alleen maar hoefde in te tikken! En dat was meteen de allereerste assist ooit van de wolfjes! En nog was de koek niet op want het was Riley die zijn allereerste doelpunt ooit scoorde! Zo'n blije wolf hadden we nog nooit gezien, hè mama wolf?

Maar zonder het goede voetballen en verdedigen van Sten, Jayden, Wessel, Martijn en Cesco (die met een blauw oog wilde spelen) was deze uitslag niet mogelijk geweest. Jullie speelden als een groep hongerige wolfjes.

Keeper Lars hield ook nog 4 penalties tegen waardoor Meerkerk ook nog de penalties won! 1-8 plus de penalties is namelijk 1-9 volgens de wolfjes logica.

Speciale vermelding voor Martijn. Hij ziet al heel goed dat als er een verdediger mee aanvalt, er een andere verdediger zijn plekje moet overnemen. Het is veel te vroeg om op dat soort dingen te trainen, maar ook de trainer word verrast door dit soort dingen, want zorgen dat de posities bezet blijven is iets waar vele seniorentrainers nog op moeten trainen.

Ook een speciale vermelding voor Sten. Al ben je nog geen grote wolf, zo speel je al wel. Je pakt de bal goed af en passt hem dan naar een ander wolfje. Hartstikke goed!

Ik denk dat alle ouders en opa en oma's vandaag wolfjes trots zijn op wat ze gezien hebben!

De trainer