Bekervoetbal

SV Meerkerk JO13-1JM

D-Pupillen beker poule, D1, Groep 6 49

13 oktober 2012 9:45

We wisten vantevoren al dat dit een zware wedstrijd zou worden, aangezien GJS in de 1e klasse speelt en wij zelf in de 3e klasse. Er was echter voor de wedstrijd  afgesproken dat we ons huid duur zouden gaan verkopen en dat hebben we, anders dan de uitslag misschien doet vermoeden, zeker gedaan!

Er waren wat kleine positiewisselingen in het elftal, maar vanaf het eerste fluitsignaal werd er meteen heel aardig gevoetbald door Geel/Zwart! Het was weliswaar moeizaam en we werden behoorlijk in de verdediging gedrukt, maar kwamen toch ook weer niet echt in de problemen en losten alles ook goed voetballend op. Toch wist GJS te scoren, maar door deze tegenslag lieten we ons niet van de wijs brengen. Daarna kregen we zelf namelijk ook nog twee hele grote kansen, die we helaas niet wisten te verzilveren. Het tweede doelpunt voor GJS viel zelfs pas 4 minuten voor de rust en toch gingen we met een 4-0 achterstand rusten. Onze manier van voetballen, tegen deze tegenstander kost nu eenmaal enorm veel kracht en concentratie, waardoor we in vijf minuten voor de rust uiteindelijk de wedstrijd weg geven.

De tweede helft was voetballend van onze kant ietsje minder dan voor de rust wat  resulteerde in een 8-0 eindstand.

Gek genoeg heb ik niet eens een rot gevoel over gehouden aan de wedstrijd. Tuurlijk, er ging hier en daar wat fout en in fases van de wedstrijd lieten we ons koppie wellicht wat te veel hangen. Ook had de voorhoede het middenveld wat vaker kunnen ondersteunen waardoor de ruimtes op het veld wat kleiner hadden geweest, maar al bij al werd er best aardig gevoetbald tegen een hele sterke tegenstander.

Volgende week weer een kans!