Eindelijk gewonnen

Stedoco E4

29 september 2012 8:45

Op een vroege zonnige zaterdagmorgen kwamen de spelers bijeen om te vertrekken richting Hoornaar. Een ochtend die spannend begon voor Daan, hij was donderdag zijn voetbalschoenen vergeten en dan is het altijd maar de vraag of ze nog ergens terug te vinden zijn. Gelukkig werden Daan zijn schoenen gevonden en konden we vertrekken naar Hoornaar, waar wij de oefenwedstrijd tegen Stedoco E4 zouden spelen.

Helaas voor Femke was zij geblesseerd en kon ze niet meedoen, toch was ze er vandaag bij om haar team aan te moedigen. Met de teamspirit zit het dus wel goed!

Voor de wedstijd werd er afgesproken om fel aan de wedstrijd te beginnen. We speelden vandaag tegen een team die ook moeite heeft in de competitie en net als ons wel eens tegen een ruime nederlaag aanloopt. Vandaag was dus een kans om een keer te winnen en die kans moesten we grijpen.

Er werd inderdaad fel aan de wedstrijd begonnen en al snel werd duidelijk dat wij vandaag de bovenliggende partij zouden zijn. Iets wat nieuw is voor ons en het was dus de vraag hoe we hier mee om zouden gaan. Het duurde even voordat we onze eerste goal scoorden, maar uiteindelijk was het Daan die de score opende. Niet veel later scoorde Daan de 2-0. Ik weet niet wat er met je schoenen gebeurd als je ze op het voetbalveld laat liggen op donderdag, maar misschien moet Daan dit eens vaker proberen want hij raakte de ballen bijzonder goed vandaag! De trainer van Stedoco kwam zelfs naar me toe in de rust om me te laten weten dat hij Daan wel in Hoornaar wilde laten vandaag. Helaas voor hem konden we het niet eens worden over de transferprijs en namen we Daan na de wedstrijd gewoon weer meer terug naar Meerkerk.

In de eerste helft wisten Senna, Corne en Daan nog doelpunten te maken en we gingen rusten met een 9-0 voorsprong. Vreugde alom dus in de kleedkamer, toch wilde de trainer in de tweede helft dezelfde felheid zien, doe net of het 0-0 staat en laat weer hetzelfde spel zien. Corne nam de woorden iets te letterlijk en raakte een beetje in paniek, hij wist toch echt zeker dat we 9-0 voor stonden en vroeg zich af hoe de trainer er bij kwam dat het 0-0 stond. Toen ook voor Corne alles duidelijk was konden we beginnen aan de tweede helft.

Een tweede helft die hetzelfde spelbeeld had als de eerste, Meerkerk beter en veel doelpunten. Toch bleven we als team goed samenspelen en werden doelpunten elkaar gegund. Complimenten daarvoor! Achterin werd vandaag ook niks weggegeven. Roben had het druk met het meisje van de tegenstander en Judith was lekker fel aan het verdedigen. Jonathan en Roben wisten zich ook nog op het scorebord te werken en uiteindelijk werd er gewonnen met 16-0!

Eindelijk dus onze eerste overwinning! Een echte middenweg hebben we nog niet gevonden, het is of dik verliezen of dik winnen, ikzelf heb liever die tweede optie! Volgende week staat echter weer de competitiewedstrijd tegen Groot-Ammers op het programma. We kunnen dan dus weer vol aan de bak.