Meerkerk komt na rust op stoom

De Alblas 1

... (penalty)
Johan van Es (schot)
Guus Vreeswijk (vrije trap)

23 oktober 2012 20:00

Vanavond oefende Meerkerk tegen De Alblas. Na een gelijke stand bij rust, wist Meerkerk in de tweede helft duidelijk afstand te nemen van het in de derde klasse uitkomende De Alblas.

De thuisploeg kwam al na zeven minuten op voorsprong via een strafschop. Een ongelukkige handsbal vormde de aanleiding. Patrick Vuurens bracht de ploegen weer op gelijke hoogte in de veertiende minuut. De eerste helft verliep verder chaotisch; veel balverlies aan Meerkerk zijde. De Alblas was net even feller in het duel. Echte kansen kwamen er niet en de 1-1 bij rust was dan ook logisch.

Na rust een gedreven Meerkerk, dat vocht voor iedere meter.Het was Johan van Es, die na een mooie dieptepass van Pascal Boom, Meerkerk op voorsprong zette na acht minuten spelen in de tweede helft. Nog geen twee minuten later breidde Meerkerk de voorsprong verder uit. Guus Vreeswijk werd onreglementair afgestopt en schoot zelf de toegekende vrije trap van een meter of twintig binnen. Ook de 1-4 kwam van de voet van Guus Vreeswijk. Het betekende tevens de eindstand. Een nuttige overwinning waarbij met name de tweede helft hoop geeft voor aanstaande zaterdag, als Meerkerk op bezoek gaat bij de ongeslagen koploper Rijsoord.

AdG