SLORDIG MEERKERK 2 WINT VAN SCHELLUINEN 2

Schelluinen 2

Assist: Robert Sterk
... (vrije trap)
Mark van Zanten (intikker)

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

10 november 2012 14:30

Kant, W.

Na de nederlaag tegen Ameide was het zaak vandaag met goed spel Schelluinen te verslaan. We hebben gewonnen, bij vlagen met goed spel maar er zijn genoeg elementen die ondermaats zijn. De passing is slordig en we kunnen in de omschakeling de ruimten beter benutten d.w.z. te bewegen.

Frank (nog steeds), Barry (gekneusde teen), René (enkel) en Thomas (laatste wedstrijd van zijn schorsing) ontbraken.

Schelluinen onderschatten was een fout die wij niet moesten maken. Speel ons eigen spel op de manier die ons voor ogen staat was de opdracht. We startten voortvarend - ondanks de slordigheden - en braken de ban op de gewenste snelle manier door middel van een kopbal van Benjamin, 1-0. Hierna zochten we te geforceerd de moeilijke oplossing i.p.v. de bal op een simpele manier rond te laten gaan. Dit leidde tot gehaast spel en veel balverlies. Onnodig.

Onnodig was ook Lex' spelhervatting de drukte in i.p.v. in de vrije ruimte aan de andere kant, door opnieuw een slordigheid moest Jeroen een correcte bloktackle maken die echter als overtreding werd beschouwd door scheidsrechter Kant. Schelluinen schoot de bal feilloos over de muur in de hoek. 1-1. Meerkerk was de bovenliggende partij maar bleef grossieren in foute passes die veelal niet eens onder druk gegeven konden worden. Kansen creëerden we echter wel, gelukkig, maar we waren ongelukkig in de afwerking. Robert's kopbal werd via de lat uit de kruising gekopt en Bart was bij een vrije schietkans ongelukkig.

Uit een mooie aanval stelde Benjamin Mark in staat ons weer op voorsprong te schieten! waarna tot de rust weinig noemenswaardigs meer gebeurde.

De 2e helft startte met Gerald Boom voor Brian Vink. Omdat we nu zorgvuldiger waren speelden we nu hoofdzakelijk op Schelluinen's helft. Zonder echt goed te spelen creëerden we kansen waarvan Mike er een onberispelijk benutte. Dit gaf hem wat bevrijding want hierna dartelde hij als een net uit zijn kooi gelaten hert over het veld heen. Bambi...

In de 70e minuut was het de voor Benjamin ingevallen Boet die uit een mooie bal uit de lucht van nestor Bart de 4-1 tegen de touwen drukte uit een moeilijke hoek. Tim de Jong verving Jacco van Zessen en Dion de Kok kwam Wilco Bruijnes vervangen.

Dion had de F3 eerst geholpen door daar een fluitje mee te blazen, zag daarna zijn wedstrijd met de A1 worden afgelast en stond balend bij de kantine. Wil je dan als 4e wissel met het 2e mee was de vraag waarop hij volmondig ja zei met glimmende oogjes? Zo'n reactie hoor en zie ik graag en in het kleine kwartiertje dat hij meedeed lanceerde hij Mike Kersbergen een paar keer op het juiste moment. Bedankt voor je inzet Dion!

Albert en Michel switchten van positie omdat Snoey erachter is gekomen dat ook hij een hamstring heeft. De dokter heeft waarschijnlijk gezegd dat Michel moet blijven bewegen en hij heeft de hele wedstrijd keurig langs het lijntje van de dugout lopen ijsberen.

Grote aderlating is het noodzakelijke vertrek van Arwin van Dijk naar het 1e elftal waar hij Bert Buizert gaat assisteren. Het huwelijk was kort maar hevig en we hopen dat je het daar minimaal net zo naar je zin gaat hebben als bij ons. Één ding is zeker, we staan er niet om te juichen en zeker niet middenin het seizoen, maar clubbelang gaat boven teambelang. Arwin bedankt en veel succes!

Volgende week wacht ons de uitwedstrijd bij Everstein. Wie haakt er aan en wie haakt er voorlopig af? De wil om te winnen zal doorslaggevend zijn.

RdH