WINST OP KARAKTER MET GOED VOETBAL OP EVERSTEIN 2

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

17 november 2012 14:30

Feijen, M.R.

Op basis van de 2e helft had de uitslag hoger kunnen uitvallen. De kansen werden soms op zeer fraaie wijze gecreëerd, maar de afwerking liet of te wensen over of een Eversteiner wierp zich met hebben en houden in de baan van het schot. Strijd is een voorname kwaliteit van Everstein, echter zonder openingen te forceren. Volgens trainer Michel Saghy hebben ze veel op voetballend vlak ingeleverd wat met een overdaad aan inzet gecompenseerd wordt. Saillant detail: beide trainers namen het vroeger tegen elkaar op als EDO Utrecht tegen Culemborg speelde. Dit waren bij tijd en wijle veldslagen waarbij het fysieke en verbale geweld niet geschuwd werd. Maar na de wedstrijden dronken we gewoon samen een biertje. Wat betreft het fysieke aspect was het voor beiden genieten vandaag. Met één kanttekening, Meerkerk koppelt de strijdlust aan voetballend vermogen. Zo zie ik een team in ieder geval graag spelen en waren hierdoor na het optrekken van de kruitdampen op een zacht kleiig hoofdveld de drie punten voor Meerkerk en was het do or die uitgedraaid op do.

Frank, Barry en Sjoerd geblesseerd waar Sjoerd wel op de bank plaatsnam voor een uiterst noodgeval. Boet hield zich bezig met de voorbereidingen op de afterparty. Vandaar dat buiten de wisselspelers Mike, Tim en Sjoerd ook Jelle "Gestel" van de Dries van de A1 gevraagd werd om na hun wedstrijd thuis tegen Everstein (6-3 winst) op de bank plaats te nemen. Daar wilde hij zijn Plus dienst wel voor omzetten. Je bent uit het juiste voetbalhout gesneden Jelle en bij deze bedankt!

In de 1e helft ging Everstein volle bak fysiek vooruit en daar gingen wij niet genoeg in mee. De inzet van Everstein was groot en met name in de aanval konden we daardoor geen vuist maken. We leden veelvuldig balverlies. Ook van achteruit was de inspeelpass onzorgvuldig. Het moet gezegd worden dat het veld niet uitnodigde voor verzorgd voetbal. Everstein schakelt razendsnel om en ondanks dat we dat wisten hadden we Lex nodig om de enige grote kans te verijdelen. Altijd lekker om te weten dat er een rustige, betrouwbare keeper in ons hok staat. Dat mag best wel eens gezegd worden. Zoals ook wel eens de defensie onder leiding van Jeroen in de spotlights gezet mag worden. Ze hebben het vermogen op de nul te kunnen spelen.

Na een halfuur kregen we grip op Everstein omdat we nu wel meegingen in de strijd én we beter voetbalden dan in de eerste fase. Thomas was ongelukkig na een mooie solo actie want zijn inzet vloog voorlangs. Schietkansen werden niet beloond. Maar onverwacht kwamen we op 0-1 door een knappe actie van Benjamin die door Brian mooi vrijgespeeld werd in de zestien. Voor de goal had Benjamin werkelijk geen pepernoot geraakt, het Guiness Book of Records was al geraadpleegd voor het meeste balverlies in een voetbalwedstrijd. De uitkomst luidde laten staan want er kon een nieuw record genoteerd worden als hij zo door zou gaan. Mike mocht al gaan warmlopen in de rust. Tot hilariteit van de bank scoorde B dus en vroegen ze mij sarrend: en nu trainer, wissel je hem nu ook nog? Mooi man. Rust 0-1.

Dat het nog heviger zou gaan stormen in de 2e helft was een zekerheidje. Everstein wilde aansluiting met de middenmoot en daarvandaan wilden wij toevallig een stapje omhoog proberen te maken. Een zespuntertje stond op het spel. Everstein werd nog fysieker en speelde op het randje want er mocht veel van de scheidsrechter. Daar bedoel ik mee dat hij wel bestrafte maar niet waarschuwde met geel waar Jeroen voor zijn enige overtreding wel tegen een kaart aanliep. Hierna werden er overtredingen gepleegd door Everstein die minstens zo zwaar waren maar waar geen sancties op volgden. Niks ten nadele van Everstein, zij deden er op hun manier alles aan en de scheidsrechter floot in mijn ogen een prima partij op zijn consequentheid na.

Meerkerk stond, voetbalde en het was wachten op een 2e treffer. Uit een mooie aanval wisten respectievelijk Benjamin, Mark en Thomas de bal niet over de doellijn te krijgen. Een inzet van de voor Bart ingevallen Mike werd verijdeld, een schot van Benjamin miste richting en het was uiteindelijk Mark die de bevrijdende en zwaar verdiende 0-2 binnenschoot op aangeven van Mike. Tim verving de leeggespeelde Brian op een bemoedigende wijze. Ook Jelle viel hierna in voor de prima spelende Mark en had ook nog kunnen scoren. Zijn schot werd echter door de Eversteinse goalie - die goed keepte - tot corner verwerkt. Niet veel later floot de leidsman af net voor het intreden van de duisternis en konden we snel samen met Moby en de anderen de overwinning vieren. Want de door SV Meerkerk 2 (lees: Albert, Jeroen, Gerald en Wilco) georganiseerde back to the 90's party op ' t Hoog stond voor de deur. Ik hoef u niet uit te leggen dat de zwaarbevochten maar dikverdiende 0-2 overwinning uiteraard meehielp in de beleving van het uitbundige en gezellige feestje. Alle jongens stonden achter de bar en voor de bar, achter de draaitafel, in de keuken, bij het beerpong etc..

Het was weer een zaterdag om nooit te vergeten.

Komende week wordt Gerald Boom verholpen aan wat ongemak in zijn enkel en zal naar alle waarschijnlijkheid pas weer na de winterstop inzetbaar zijn. Vandaag vervulde hij als vanouds een belangrijke rol op het middenveld en we zullen hem dan ook gaan missen. De groep is echter sterk genoeg om zijn afwezigheid adequaat op te vangen. Gerald veel sterkte met de operatie en een voorspoedig herstel toegewenst.

Volgende week bekeren we in de knockout fase tegen Heerjansdam 2 thuis op 't Hoog om 14:30 uur. De jongens verdienen jullie steun.

RdH