Strijdend ten onder tegen de koploper

vv Sliedrecht E6

E-Pupillen (najaar), E2, 4e klasse E453

17 november 2012 8:30

Zaterdagochtend moesten we allemaal vroeg opstaan, want half 8 verzamelden we om richting Sliedrecht af te reizen. Lex wist de weg, dus hij werd vandaag aangewezen om als TomTom te fungeren. Toen op gegeven moment de borden oud-Alblas 5 km tevoorschijn kwamen begon de rest zich een beetje zorgen te maken en al gauw werd duidelijk dat we hier en daar een afslagje gemist hadden. Na vrouwelijk! ingrijpen kwam het gelukkig allemaal goed en kwamen we terecht op de plek waar we moesten zijn.

Op die plek moesten we spelen tegen Sliedrecht E6, die na een goede reeks de koppositie van Lekvogels heeft overgenomen. Thuis verloren we 16-1, dus dat het lastig zou worden was duidelijk. Yorick van de E3 kwam ons vandaag versterken, omdat Femke vandaag afwezig was. Bedankt Jorick!

De eerste helft was goed. Voetballend hadden wij het beste van het spel, maar Sliedrecht had 2 á 3 hele goede voetballertjes en die maakten het verschil. Qua voetbal zag het er bij ons leuker uit. Vanuit achteruit werd de weg naar voren gezocht via keeper, verdedigers en aanvallers. Voorin konden we helaas geen echte vuist maken. dit kwam mede door de laatste man van Sliedrecht. Twee keer de lengte van onze Daan en hij bleef zeer dicht bij de keeper spelen. Veel grote kansen kregen we dus niet, een paar kleine mogelijkheden via schoten van afstand. Sliedrecht wist voor rust drie keer te scoren. Rustand: 3-0.

Na rust bleven we knokken, ondanks de achterstand die al snel opliep naar 5-0. Daarna kregen wij toch ook wat kansen, maar de ruimte die we kregen werd door ons niet goed benut. Daardoor bleef het bij kansjes en helaas vandaag weer geen doelpunten. We verloren uiteindelijk met 8-0.