Nummer 6 maakt het verschil

E-Pupillen (najaar), E2, 4e klasse E453

24 november 2012 9:00

Joop Friedeman

Op een mistige en koude ochtend kwam de E2 bijeen om zich voor te bereiden op de één na laatste wedstrijd van de competitie. Wessel was vandaag helaas ziek, maar gelukkig kon Jente uit de F2 ons versterken. Jente begon als wissel aan de wedstrijd en leek een beetje onder de indruk van de lengte van de spelers. F2 of E2, dat is toch best een verschil, maar eenmaal in het veld was daar niks meer van te merken en hij hield zich knap staande. Bedankt voor het meespelen!

De wedstrijd begonnen we goed en de eerste kans was voor ons. Daan kon op doel schieten en zag de bal via een voet van de tegenstander tegen de lat belanden. Helaas zat het dus weer niet mee. Daarna ging de 'nummer 6' van Lekvogels zich er mee bemoeien. Een goede voetballer die zowel met links als rechts de ballen vandaag in het doel schoot. Eigenlijk maakte hij in zijn eentje vandaag het verschil. Hij was het dan ook die de score opende en daarna werden wij slordiger. We gingen meer uit de posities lopen en in balbezit maakten we foutjes. De kleedkamer werd opgezocht met een 5-0 achterstand.

Na rust hetzelfde spelbeeld. De uitblinker aan de kant van Lekvogels legde er nog een paar ballen in, maar gelukkig wisten wij ook weer eens te scoren. Na een aanval over rechts kwam de bal bij Jente, hij legde de bal klaar voor Femke en die schoot de bal hard in het doel. De eerste goal voor Femke is dus een feit! Ook Corne scoorde vandaag nog. Na een actie over rechts rondde hij goed af. Dit was de 2-8, maar het doelpunt werd er niet minder op gevierd. Corne kwam vandaag met een soort van koprol/salto en was dus erg blij met zijn goal.

Het slotakkoord was voor Lekvogels. Zij scoorden de negende goal en gelukkig vond de scheidsrechter het na deze goal wel genoeg. 9-2 verloren dus.